Philips Bluetooth stereo headset (Zwart) Review

Diamundo 5 januari 2015, 365 views

Philips Bluetooth stereo headset (Zwart)

Degelijk geluid, niks speciaals. Prima te gebruiken met draad (behalve microfoon), bluetooth wil wel eens haperen in de buurt van elektronica (bijv: serverruimte). Rode stof is leuk bedacht maar niet zichtbaar tijdens dragen. Jammer. Bluetooth gebruik ik niet, gebruik met draad is prima. Linken is echter totaal niet moeilijk!

Pluspunten

• Degelijk geluid
  • Zit lekker
  • Goed verstelbaar
  • Kabellengte prima te doen
  • Niet enorm bulky als ze om je nek hangen
  • Stof goed afgewerkt

Minpunten

• Bluetooth, dus ondervindt storing van andere elektronica
  • Microfoon wil niet via kabel tegelijk met speakers - één tegelijk
  • Kan niet verbinden met bluetooth adapter aan PC
  • Rode stof is mooi, maar niet zichtbaar bij dragen.

Dit is een prima headset, vooral vergeleken met de prijs die ik ervoor heb betaald: ¤45.
Hij zit heerlijk op mijn hoofd, de binnenkant drukt niet zo enorm tegen mijn oren aan als mijn andere koptelefoon: de Sennheiser HD 201.
Per kant is hij uitschuifbaar in 10 standen, dus erg veel verstelbaarheid! (Dit helpt ook best wel voor bovenstaande ergernis.)
De muziekweergave is vrij prima, daar heb ik zelf niet zo heel veel ervaring mee dus neem het met een korreltje zout :P
Wat ik wel merkte, is dat het veel mooier geluid is dan mijn Sennheiser MX 375 oortjes.

Een nadeel: de koptelefoon is vrijwel zwart met een lintje rood aan de onderkant van de boog tussen de oorkleppen, en de binnenkant van de oorstukken is ook rood stof.
Hardstikke leuk idee voor looks, maar je ziet er niks van als je 'm op je hoofd zet. Het enige rode wat je dan nog ziet is het knopje aan de rechterkant voor volume, dus dat is een beetje jammer...
Ik gebruik hem verder veel met mijn iPod (zonder bluetooth), en mijn desktop in de vroege uurtjes van de nacht als ik niet het halve huis wakker wil maken. Ik heb met alledrie aardig wat geluisterd, hieronder de resultaten.

Bluetooth
Bluetooth is leuk, maar het stoort wel enorm in elektronica-gevulde ruimtes, bijvoorbeeld een computerlokaal bij mij op de universiteit... :P

Het koppelen met bluetooth is een makkie: doe de koptelefoon aan dmv de grote knop op de zijkant, doe de BT op je mobiel aan, vind de koptelefoon, verbind en klaar. Vervolgens start je je muziekapplicatie en hupsakee!
Wat bij andere reviews naar voren kwam, heb ik ook gehoord: tijdens het gebruiken via bluetooth hoor je aan de rechterkant wel een ruisende toon, dit wordt veroorzaakt door de bluetooth. Wat wel gezegd moet worden: het is vrijwel alleen hoorbaar als je geen muziek afspeelt (bijvoorbeeld in een telefoongesprek zou het tussen de woorden door wel hoorbaar kunnen zijn, niet getest), maar tijdens muziek afspelen heb ik er geen last van gehad - ik hoorde het niet eens!

Mobiele telefoon: OnePlus One
Zoals men weet, deze telefoon heeft altijd wel een paar bugs, en ieder exemplaar heeft weer andere bugs dan de vorige. Ik kan dus niet zeggen dat dit erg representatief is voor alle OnePlus Ones.
Aangezien ik niet zo happig ben op Bluetooth heb ik de draad er bij gepakt, maar het linken van de twee is supermakkelijk.
Resultaten:
Google Play: geen problemen, speelt mooi, hapert niet.
ES File System oid (CyanogenMod File Browser) hapert vrij vaak: gaat op pauze staan, en gaat pas verder als je op de unluck-knop van je mobiel drukt / dubbeltikt op het scherm, om de mobiel dus weer wakker te maken.
Spotify (geen premium): hapert soms, ligt waarschijnlijk aan superslechte buswifi. Thuis gaat het wel prima.

MP3 speler: Apple iPod Nano 3rd Gen (4GB Silver)
Geen problemen.
Heeft echter geen bluetooth, dus ik ben genoodzaakt de draad te gebruiken.

PC: Windows 7 64bit (zie inventarislijst voor volledige specificatielijst)
Zolang je 'm in de goede audiopoort plugt, is geluid afspelen geen probleem (maar als je 'm in de microfoon poort plugt, speelt ie dus niks af :P persoonlijke ervaring)
Wat meteen wel het nadeel is: geluid afspelen en microfoon gebruiken via de draad werkt dus niet omdat je maar 1 draad hebt en 2 plugs nodig.
Ik gebruik de microfoon verder ook niet, dus heb ik niet getest of deze het wel doet als je 'm als microfoon aansluit.

Via bluetooth dongle heb ik hem niet kunnen aansluiten, maar dat ligt waarschijnlijk aan mijn PC / dongle. Bluetooth gebruik ik verder ook nooit.

Heb jij ook een Philips Bluetooth stereo headset (Zwart)?