Specificaties Over-Ear zonder bediening - Bekijk alle specificaties

Pioneer SE-MJ751 (Zwart) Review

michiel_vD 17 november 2014, 226 views

Pioneer SE-MJ751 (Zwart)

Zeer goede headphone met mooie features

Pluspunten

• Mooi geleuid
  • Comfortabel
  • Strak design

Minpunten

• Hoogglans krast snel

Deze review schrijf ik nu ik de headphone al zo'n twee jaar heb, dus genoeg tijd om hem uitvoerig te testen. Het is een fijn ding, wat ook verwacht mag worden van Pioneer. Kostte toen ik hem kocht nog ¤88,- op bax-shop.nl, nu kost hij ongeveer ¤50 maar toch was het toen al één van de goedkopere headphones met deze toch wel indrukwekkende specificaties. Dit is te danken aan de dubbele driver die Pioneer heeft toegepast; 40/30 mm driver, dus eigenlijk een twee-weg systeem. Op de linker oorschelp zit een draaiknop waarmee je zelf de bass kan afstellen en dat is natuurlijk vrij uniek, maar gelukkig werkt het goed. Je kan de kabel loshalen wat het opbergen makkelijker maakt. Hij sluit goed over je oren heen, al hoor ik van mensen die hem even testen dat ze vinden dat de brede oorkussens vrij hard duwen. De band is ruim te verstellen, dus naar mijn mening kan je dat prima oplossen. Nadeel is wel dat de hoogglans snel krast. Dat er snel vette vingers zichtbaar zijn, ga ik niet over klagen, als je daar niet tegen kan moet je maar geen hoogglans kiezen. De witte oor- en hoofdkussens blijven mooi schoon, het snoer moet af en toe wel even worden schoongemaakt met een vochtig doekje om hem netjes te houden. Je krijgt er geen opberghoes voor, je kan wel een universele gebruiken maar houdt er rekening mee dat hij NIET ingeklapt kan worden. Als je een headphone wil die je niet in een tas hoeft te proppen, moet je zeker voor deze gaan!

Heb jij ook een Pioneer SE-MJ751 (Zwart)?