Conceptronic CHDDOCK23E Review

DivadaviD 15 november 2014, 60 views

Conceptronic CHDDOCK23E

Praktisch product om hot swappable 2,5 en 3,5 inch SSD's en HDD's te verbinden met de computer. Ideaal voor op je bureau aangesloten via USB2.0 of e-sata(300MBps). Wellicht zullen er modernere versies zijn met USB3.0 en e-sata(600MBps) maar zolang hij werkt is het voor mij ideaal om schijven te wisselen.

Pluspunten

• Plug & Play
  • Hot swappable

Minpunten

• Voornamelijk vervadigt uit plastic
  • USB2.0 en SATA300 zijn 'ouderwets'

Mobiliteit Score: 4
Het komt voor dat Ik mensen ontmoet die meerdere externe harde schijven bezitten omdat ze meer en meer opslag nodig hebben. Deze adviseer Ik zeker een apparaat zoals deze aan te schaffen zodat ze gewone schijven als opslag kunnen gebruiken. Ik heb zelf wel wat schijven liggen, met een computer die regelmatig ge-update wordt wordt er welleens wat uit mijn kast gehaald dat op de plank blijft staan.

De Conceptronic CHDDOCK23E Docking station bied mij hier een oplossing, Aangesloten op mijn Desktop PC via e-sata kan Ik diverse schijven wisselen wanneer nodig, Ook kan iemand zijn schijf naar mij toebrengen en eenvoudig hierin gelezen worden. Ik kan hem ook heel makelijk aansluiten op bijvoorbeeld mijn laptop of eventueel mee nemen naar iemand, om hem met de USB2.0 poort te verbinden.

Ik ben immidels al ruim 5 jaar in het bezit van het beestje. Toen Ik hem kocht was Ik wel teleurgesteld vanwege de materiaal keuze.....voornamelijk plastic. Op de foto die Ik destijds zag hoopte Ik op een RVS of in ieder geval een beestje van metaal. USB2 en (e)SATA-300 waren toen nog helemaal hip. Het gebruik van plastic vergeef Ik de producent niet, Ik had wel wat meer willen betalen voor een meer solide optie, maar daar ga Ik mij meer in verdiepen mocht Ik ooit afstand ervan doen als hij sterft of er een echt goede reden is om deze door te geven aan iemand die daar wat minder moeite mee heeft en Ik een echte robuste variant van vindt. Tot nu toe doet het beestje zijn werk en Ik vindt het allemaal wel best zo :)

Schijven van 3,5 inch en 2,5 inch kunnen er ingezet worden. Zowel de HDD's als de SDD's. Bij het wisselen zet Ik hem altijd even uit, wacht tot de schijf gestopt is, en verwissel de schijf en zet hem weer aan. Deze eenvoud heeft altijd gewerkt en daarom vindt Ik dit beestje een onmisbaar object in mijn computer-kamer.

Heb jij ook een Conceptronic CHDDOCK23E?