Specificaties Actie, Avontuur-game voor de PC - Bekijk alle specificaties

Assassin's Creed Unity, PC (Windows) Review

Plainside 14 november 2014, laatste update op 21 november 2014, 474 views

Assassin's Creed Unity, PC (Windows)

Hoewel het spel nog niet compleet lag free is is het nog steeds geweldig en vind ik dat de lag niet game-breaking is. Nieuwe patch moet het nog controleren of het echt beter is nu. *Review herschreven!*

Pluspunten

• Graphics
  • Verhaal
  • Freerun up and down
  • Geweldige freerun flow
  • Audio, geeft je het gevoel dat je in een tijd zit waar het echt echt echt druk is
  • Customization alles valt zo'n beetje aan te passen
  • Controls(toetsen

Minpunten

• Grote FPS drops van 60-100 naar 20-30.
  • Muis versnelling(?)
  • Geen immersive bloom effect

Stabiliteit Score: 2
Replaywaarde Score: 5
Besturing Score: 3
Geluid Score: 5
Beeld Score: 4
Gameplay Score: 5
AC: Unity een van mijn meest verwacht games waarvoor ik helemaal door het lint zou gaan.
Natuurlijk heb ik gewoon de digitale kopie van steam gekocht aangezien deze net wat goedkoper was het nadeel dat ik gelijk de season pass en FC4 plus season pass had gekocht.
Tegen de tijd dat ik het wou kopen koste het spel +/-¤80,-(met season pass) en de standaard kopie met extra pre-order "dlc" ¤40,-
Toch wel een leuk dealtje aangezien de prijzen voor nu zullen gaan stijgen en uiteindelijk weer dalen.
Maar dat zijn de prijzen voor nu.

Het spel.

De performance issues zijn zwaar aanwezig helaas hoewel een beetje tweaken met de settings het wel een heel stuk beter maakt .
Maar dit voor een Triple A game is en mag gewoon niet voor komen binnenkort komt Far Cry 4 ook uit en dan maar duimen dat we niet hetzelfde zien als bij AC: Unity.

Voor de gameplay blijft het spel gewoon geweldig hoewel mijn FPS rond de 50 met drops onder de 20 op zeer bijzondere momenten vind ik dat het spel nog steeds speelbaar is.
De nieuwe manier van freerunnen werkt uitstekend E in houden met shift en een van de movement keys en je gaat omlaag spatie ga je omhoog.
Maar natuurlijk het is niet perfect(jammer genoeg) nog steeds komt het voor dat je karakter niet altijd klimt of naar beneden gaat waar jij wilt op een gegeven moment in het spel moet je wat volgen(geen persoon) en terwijl er een duidelijke manier van klimmen is besluit je karakter om op het randje van het hek te gaan staan wat jou aardig vertraagt.

Gear..

Door het hele spel door(18 uur http://puu.sh/cUe7K/ffab5835b4.png) zover ik heb gespeeld had ik alleen een probleem aan het begin vaak gevechten met 10+ man aangaan kon in de vorige AC's met gemak.
Bij Unity kan het nog steeds maar moet je heel veel beter op je stappen letten om elke hoek staan er wel wat politie(mannen in het blauw) en extremisten(de mannen in het rood).
Momenteel heb ik het beste gear dat ik mij op het moment kon veroorloven en ben aan het opsparen om het beste van het beste te krijgen natuurlijk moet ik hier wel hel gehele spel uitspelen voor dat ik alles heb unlockt.

Geld.

Al snel krijg je jou inkomsten en renovatie gedeelte die uitstekend werkt in mijn eigen game heb ik alle upgrades en missies er al voor gedaan met dit heb je snel een zak centje verdient.
Elke 20 minuten krijg je uit betaald en voor meer inkomen kan je ook nog social clubs renoveren die weer meer inkomsten generen er zijn 7 social clubs elke social club heeft ook weer missies deze heb ik nog niet gedaan maar ik gok dat wanneer je dit doet je nog weer meer inkomsten zal generen(eigen speculatie).

Graphics..

Hoewel ik graag het spel op Ultra-High wil zetten kan dit helaas niet in verband me de performance issues momenteel gebruik ik custom settings waarmee ik tussen de 20-60FPS zit.
Het komt maar zelden voor dat mijn FPS onder de 30 komt en het spel "onspeelbaar" maakt.
Maar zelfs op de custom settings die ik nu gebruik loopt het spel meestal rond de 50-60 wat er nog steeds geweldig uit ziet maar graag vermijd ik grote crowds met mensen.
Waarom weet je waarschijnlijk al wel het pop-in effect vaak negeer ik het wanneer mogelijk maar soms is het zo overduidelijk dat je het niet kan negeren op deze momenten baal ik echt dat Ubisoft niet beter aan de performance heeft gewerkt.

Bewegen.

Je kan door de straten rennen en het riskeren om gezien te worden door extremisten die problemen veroorzaken of over de daken heen rennen wat ik mijn zicht net wat slomer is.
Hoewel het freerunnen echt geweldig aan voelt. voelt het ook een stuk slomer wanneer je over de daken rent en van dak naar dak springt wanneer je een stijl dak hebt die je vaak tegen komt word je al een stuk slomer.
Dit klopt wel als je het zou vergelijken in het echte leven kan je ook niet met volle snelheid een helling op rennen maar in het spel lijkt het net of je opeens 30 kilo zwaarder bent.
Wat ook nieuw is in het spel zijn de ramen en deuren waar door je heen kan gaan om sneller door het gebouw te gaan hoewel deze zijn bedoelt voor freerunnen komen deze ook vaak voor in missies waar je dan vol op gebruik van wilt en moet maken.
De ene keer om iemand af te luisteren en de andere keer om het te infiltreren en verschillende mensen te uitschakelen.

Ook is het bewegen door de straten geweldig gedaan wanneer je aan het rennen bent kan je de mensen zelf ontwijken door van links naar rechts te bewegen of je knalt er gewoon door en duwt de mensen uit de weg.
Wanneer je er doorheen knalt val je wel eerder op bij de extremisten dit valt best mee want het duurt wel even voordat ze je aanvallen.

Missies.

Zelf heb ik nog niet heel veel verhaal missies gedaan maar de missies die ik wel heb gespeeld waren geweldig.
Gellukig niet te veel afluister missies of volg en luister af dit waren de missies ik het, het meest haate in de vorige AC's en vooral de dont get seen missies haate ik.
Je bent nu ook zeer gelimiteerd met je eagle vision de gebruik je en loopt langzaam weer op totdat je deze kan gebruiken.
Dit kan je verlengen en versnellen door je gear te upgraden zelf weet ik nog niet welke het beste is maar er zijn al genoeg guides voor het beste gear op google te vinden!

Conclusie..

De performance is slecht er is duidelijk een pop-in effect in grote crowds wat vaak duidelijk te zien is en dat is voor een Triple A game!
Dit mag niet dit hoort niet wtf is ubisoft aan het doen vraag ik me dan af, Far Cry 4 komt binnen kort uit en als je daar weer zulke performance issues hebt zal het weer een tijdje duren voordat ik ubisoft ooit weer geld geef.
Graphcis worden niet direct beďnvloed door FPS drops het spel ziet er nog steeds goed uit ik hoop dat ubisoft snel met een patch komt om de performance te verbeteren.
Het verhaal is geweldig maar dat wil ik niet voor je verklappen hier!
Uiteindelijk krijg je dan een soort Battlefield met zwaarden en Parijs in de 1700's wat niet goed loopt en hopelijk snel een patch voor uit komt.

Zelf vind ik het spel GEWELDIG en heb ik nog niet de zwaardere issues mee gemaakt Arno endless fal, crashes en anderen zelf denk ik dat ik hier heel veel geluk mee heb gehad.
Zou ik het aanraden om het nu te kopen? NEE, koop je het nu dan zal je niet al te blij zijn met wat je krijgt de slecht performance voor een Triple A game hoort gewoon niet.

En nog een korte gameplay video van een synchronisatie punt, lagt een beetje maar dat is de Shadowplay footage in combi met AE en Handbrake(google)

Heb jij ook een Assassin's Creed Unity, PC (Windows)?

Ik zou de review nog een hervatten als je uit je uitermate fanboy hoek bent.

Zinnen als:
"Oke dan nu echt mijn eerste indruk toen ik het spel op ge start had trilde mijn handen op zich redelijk wat ik kon gewoon niet wachten om het te spelen."

"Eerst moest ik even rustig worden voordat ik het spel opstarten hier kwam de tweede barričre om een of andere reden duurde het een half uur voordat steam de game had voorbereid en klaar was om gespeeld te worden."

doen mij geloven dat dit absoluut geen betrouwbare review is. De enorme performance issues praat je simpelweg goed, wat mij betreft niet acceptabel voor een spel van 40 +80 = 120(!) euro.
Nu heb je de prijs verkeerd de prijs die ik totaal heb betaald voor het spel was 80 euro.
De lose kopie met pre-order missies en extra's koste 40 season pass + spel en pre-order extra's koste 80.
En ik geen toe ik ben en zal altijd een AC fanboy blijven.
Toch maar even de review geupdate :D!
Wat een verschrikkelijk moeilijk te lezen review, je zou eens wat meer op je zinsopbouw moeten letten, komma's en punten mag je echt wat vaker gebruiken.
Ik moet een zin nu echt 2 maal lezen, wil ik begrijpen wat er staat.
Je zinnen nalezen nadat je ze getypt hebt is waarschijnlijk ook een goed idee.

Tenzij je zegt dat je 13 jaar bent, dan heb ik niets gezegd. _/-\o_
Tja, nederlands is gewoon niet mijn ding.
Als het nou engels is hehe.