Specificaties In-Ear zonder bediening - Bekijk alle specificaties

Philips SHE7000/10 (Grijs, Rood, Zwart) Review

biteMark 12 november 2014, laatste update op 12 november 2014, 218 views

Philips SHE7000/10 (Grijs, Rood, Zwart)

Als je fan bent van de geluidskwaliteit van 2 conservenblikjes met een touwtje, dan is dit een setje voor jou. Anders zou ik hier van wegblijven.

Pluspunten

• Goedkoop

Minpunten

• Zr slechte geluidskwaliteit
  • Voelt goedkoop aan

Reden van aanschaf
Overdag, als ik druk achter mijn computertje aan het werk ben, vind ik het prettig om wat muziek op te hebben. Ik had al een goedkoop setje Panasonic in-ear oordoppen, maar doordat er tijdens het bewegen van mijn hoofd soms vonkjes ontstaan in het oorstukje(?!!) was ik toe aan een nieuw setje. Omdat ik het alleen tijdens het werk gebruik, heb ik slechts n oortje in zodat ik voor mijn collega's nog bereikbaar ben. Ik hoef dus geen premium setje.

En toen...
Toen kwam ik deze tegen bij de MediaMarkt. Niet te duur, en volgens de verpakking "rich bass". Nou schenk ik daar niet teveel aandacht aan, want meestal is het een budget setje waar ze proberen meer flair aan te geven dan het verdient. Maar toch... Die prijs... En ze zullen toch niet voor niets adverteren met "rich bass"..?

Thuis aangekomen heb ik het setje snel uitgepakt. Het setje voelt ber goedkoop aan, maarja, wat verwacht je ook voor die prijs? Wat mij eerlijk gezegd meer interesseerde was het geluid, maar na de eerste tonen keek ik wel raar op! Die muziek was toch legaal gekocht? Die was toch van veel hogere geluidskwaliteit dan wat ik nu hoorde? Andere koptelefoon erbij gepakt, en jawel hoor: stukken beter! Ook over een setje goedkope computerspeakers was de geluidskwaliteit aanmerkelijk beter dan via de SHE7000. Niks mis met het album dus, maar wel met het setje oordopjes :(

De geluidsweergave komt hierop neer:
  • nauwelijks bass (ondanks mooie beloftes op de verpakking);
  • overkill aan mid;
  • onderdrukte trebble.
Kortom: waardeloos!

Conclussie
Dit setje is zijn europrijs in centen nog niet waard. Ik begrijp echt niet dat Philips zijn merknaam aan deze troep wil verbinden. Ooit als kind een stukje touw tussen twee conservenblikjes gespannen om met iemand over te praten? Dit is qua geluidskwaliteit slechts marginaal beter zou ik zeggen... Absoluut het overwegen niet waard. Voor hetzelfde bedrag heb je een stuk betere in-ear setjes van bijv. Skull Candy (persoonlijke aanrader, nog goedkoper ook) of Creative.

Heb jij ook een Philips SHE7000/10 (Grijs, Rood, Zwart)?