Asus GeForce FX5200X 128MB (AGP, DVI), V9520-X/TD/128 Review

pbaljet 30 juni 2005, 428 views

Asus GeForce FX5200X 128MB (AGP, DVI), V9520-X/TD/128

Pluspunten

• Goedkoop
  • Passief gekoeld
  • DirectX 9
  • Stabiele drivers

Minpunten

• Geen 2e VGA beeldscherm omdat de DVI poort dat niet kan
  • Composite uitgang ipv S-Video

Drivers en compatibiliteit Score: 5
Ik koos voor deze kaart omdat hij goedkoop was, en een goede vervanger was voor m'n GeForce3 Ti500. Deze moest vervangen worden omdat deze geen DirectX 9 ondersteunde, en ik dit nodig had om met MCE te kunnen werken.

Over de prestaties ben ik wel tevreden. Zo nu en dan game ik eens (FarCry, GTA: VC, NFSU2, ect.) en dat trekt hij best. De kwaliteit is niet flitsend, maar dat maakt mij niet zoveel uit. Voor kantoorapplicaties en MCE werkt hij zeer goed

Jammer vind ik dat ik er geen 2e VGA monitor op kan aansluiten. De vier pinnetjes op de DVI poort missen daarvoor, erg jammer. Verder vind ik de composite uitgang bagger, een S-Video signaal is veel beter, vreemd dat Asus koos voor een composite...De beeldkwaliteit is daarintegen gewoon heel goed, ondersteunt veel resoluties. Gewoon zoals het hoort: mooi scherp beeld dat je dmv de stabiele drivers nog kan instellen.

De kaart is stock passief gekoeld door een klein koelblokje. Dat is mooi, want m'n machine moet zo stil mogelijk. Het blokje wordt niet zo heel erg heet, het valt me reuze mee. Natuurlijk is de prijs geweldig: ¤ 45 voor zo'n kaartje. Het had niet beter gekund. Erg leuke prijs!

Heb jij ook een Asus GeForce FX5200X 128MB (AGP, DVI), V9520-X/TD/128?