Canon Pixma MX925 (6992B008) Review

sbrielsNewbie 12 november 2014, laatste update op 14 november 2014, 1.525 views

Canon Pixma MX925 (6992B008)

Veelzijdigheid, printkwaliteit, scankwaliteit en snelheid lijken goede eigenschappen om een Copier te beoordelen. Maar dan moet het apparaat wel werken. Via wifi printen en scannen is zeer onbetrouwbaar en de opstarttijd m.i. erg hoog. Ik erger me bij elk gebruik, vandaar een zeer lage score.

Pluspunten

• veelzijdig
  • snel

Minpunten

• wifi is hopeloos
  • opstarten duurt een eeuwigheid

Drivers en stabiliteit Score: 1
Veelzijdigheid, printkwaliteit, scankwaliteit en snelheid lijken goede eigenschappen om een Copier te beoordelen. Maar dan moet het apparaat wel werken. Ik ben absoluut geen digibeet en gebruik regelmatig ook minder gangbare apparatuur naar volle tevredenheid. Maar met deze printer is het elke keer weer een gok of en wanneer je kunt printen omdat de verbinding via wifi vaak niet tot stand komt. Tegenwoordig gebruik ik de printer noodgedwongen via usb. Omdat ik de printer in de kast heb weggewerkt is dat niet handig, maar het werkt tenminste wel stabiel. Even snel een printje maken is er dan nog niet bij, de opstarttijd van de printer is namelijk erg lang.

kortom:

1. De wifi kun je beter niet gebruiken. Dat scheelt je een hoop frustratie.
2. Opstarten duurt erg lang.
3. De bijgeleverde inkt is na 40 printjes wel op.

Ik heb helaas geen vergelijkingsmateriaal of andere merken beter presteren.

Print- en scansnelheid (na het opstarten), afdrukkwaliteit en bouwkwaliteit zijn prima.

- 14/11/14 eea verduidelijkt nav reactie

Heb jij ook een Canon Pixma MX925 (6992B008)?

Ik denk dat je een pechgeval hebt. Ik moet zeggen dat mijn Pixma iP5250 ook een onbetrouwbare wifi-verbinding heeft. Als je de printer aanzet voordat je de pc aanzet, dan is er niks aan de hand. Maar komt de wifiprinter later op het netwerk dan de pc, dan herkent Windows hem pas na een reboot. Zodra de printer herkend is, werkt alles prima. Mijn printer staat nu eigenlijk permanent aan, wat natuurlijk eigenlijk ook niet goed is.

Die volgorde van wifi verbinden zou je kunnen proberen.

Ik geloof er ook niks van dat na 40 printjes alle meegeleverde inkt op is. Na 150-200, ja, dat geloof ik wel. Of heb je alleen A4-foto's geprint?
Ik heb jaren ervaring met twee Pixma-printers. Ik haal op 1 set cartridges tegenwoordig ruim een half pak A4, en print meestal tekst met af en toe een kleurenafbeelding. Anders kan ik ongeveer 100 foto's op 10x15 printen met 1 set, of iets meer dan dat.

De opstarttijd van 5 minuten is bizar, dat lijkt me wellicht wat overdreven.
Goed dat je jouw andere ervaring even vermeld! Misschien heb ik een pech geval. Maar ik ben een beetje bang dat gebrekkige wifi implementatie en opstarttijden niet aan de batch ligt... Misschien hebben we gewoon andere verwachtingen?

Ik print erg sporadisch en als je dan elke keer dat je eens een printje uitdraait een half uur aan het prutsen bent om de boel aan de gang te krijgen, dan ben je er wel een beetje klaar mee.

Ik ga die wifi volgorde eens testen. Niet erg praktisch, maargoed, het kabeltje dat uit de kast bungelt en waar ik dan terwijl ik met de laptop in de hand inplug is dat ook niet. Ik dacht in eerste instantie dat de wifi problemen verholpen waren met de overgang van windows 7 naar windows 8.1, toen werkte het ineens. Maar dat was niet van lange duur en toen heb ik het maar opgegeven.

Het sporadisch gebruik verklaart misschien ook de kleine hoeveelheid paginas dat ik kon printen. Elke keer aanzetten is opnieuw koppen schoonmaken, dus dan zou het wel eens snel leeg kunnen zijn. Overigens is nu alleen de speciale zwarte cartridge (pgbk) volledig leeg en cyaan op een waarschuwing, dus zal niet aan de kleurenafdrukjes liggen. Ik heb het aantal printjes niet geteld maar het pak papier (500 vel) is nog lang niet halverwege en gebruik ik vaker voor andere dingen dan printen, dus het lijkt me sterk dat ik de 100 printjes heb gehaald. Zoals ik al vermelde zijn dit de start cartridges waarvan bekend is dat ze armoedig gevuld zijn. Ik verwacht dat ie het wel langer volhoud met normale cartridges.

In ieder geval goed om te horen dat jij er wel tevreden mee bent! Misschien heb ik gewoon te hoge verwachtingen van het gebruiksgemak van printers.
Je uitleg verklaart een hoop, dankjewel.

Het is inderdaad zo dat als je een bepaalde (lange) tijd niet print, de koppen weer schoongemaakt worden, en de standaardcartridges zijn af-fabriek al schandalig leeg.

Ik hoop dat je met de volgende set cartridges meer kunt printen, en dat je wat meer plezier aan je printer beleeft.

Ik heb overigens goede ervaringen met het huismerk van 123inkt.nl, daarmee kun je wat op inkt besparen. De kleurechtheid is voor foto's na enkele jaren wel slecht, als je foto's wilt printen moet je gewoon bij de Canon-inkt blijven. Ik heb nog steeds een foto liggen die ik een jaar of 8 geleden heb geprint met een Pixma iP4200 en Canon-inkt, die nog net zo kleurecht is als toen.
Kan er inmiddels over meepraten, Wifi is inderdaad erg onbetrouwbaar. Dit jaar een MX925 aangeschaft en de Wifi verbinding is hopeloos. Het is zelden dat het printen zomaar in een keer goed gaat. Zojuist maar bedraad aangesloten, maar dan moet je hem opnieuw (laten) toevoegen in Windows. Hopelijk werkt dat beter. Bijgeleverde cartridge wordt als 'demo' meegeleverd, dus niet vol. Heb inmiddels ook nieuwe besteld, zwart van 123, kleur van Canon zelf. Moet ze nog installeren.

Overigens, ook in reactie op roland83, deze printer uitgezocht nav mijn voorgaande, de IP4200. Dit was echt een hele goede printer, behoorlijk wat foto's op A4 uitgerprint (icm Canon Photo Paper Pro).
Nooit kopen als je een wifi printer wilt. Ik ben voor de locatie waar de printer staat afhankelijk van Wifi. De locatie heeft prima wifi mogelijkheden, maar het met deze printer is het een drama. Na een keer uitschakelen moet er opnieuw verbinding worden geconfigureerd. Zelfs om in de instellingen te komen moet je eerst opnieuw verbinding zoeken. Amateur nivo usability.