Bose QuietComfort 25 voor Apple (Zwart) Review

technopeuter 10 november 2014, 2.061 views

Bose QuietComfort 25 voor Apple (Zwart)

Pluspunten

• Noise cancelationkwaliteit is het beste dat er te vinden is
  • gewone AAA-accu te gebruiken
  • Zonder accu te gebruiken
  • case en opvouwbaarheid
  • Design is dikke prima

Minpunten

• Ruis met NC aan!
  • geluidskwaliteit komt niet boven de 100 euro-reeks uit.
  • verschil in geluidbeeld met NC aan/uit

Tja voor deze dure kopboksen zijn op het eerste gezicht maar 2 doelgroepen te bedenken. nl. vliegtuigtuig(mensen die veel vliegen en dan rust willen) en kantoorpersoneel die ongewenst mee moeten doen met "het nieuwe werken" en hun productiviteit zien dalen door het kippenhok. Deze headphone gaat je helpen! De vraag is of de meerprijs van NC genoeg in de schaal legt om het te verantwoorden.
Komende maanden ga ik jullie op de hoogte houden van mijn belevenissen met deze Bose...

[13-10-2014] ontvangen via de webshop van de MediaMarkt, bijgeleverde factuur is de enige die ik kreeg volgens de servicedesk terwijl ik expliciet om een bedrijfsfactuur vroeg bij de bestelling (vinkje in de webshop werkte niet op mijn Nexus5) Moest 2 weken wachten op de bestelling wat ik erg laat te horen kreeg (initieel stond er 4 dagen)
Product is goed verpakt en de case is uitstekend te noemen. zelfs plek voor een reserver accu (gewoon een aaa-batterij)
De volgende dag vakantie vieren, mijn dochter die snel overprikkeld is (ADHD) wilde de koptelefoon wel op in de auto met het kijken van een film, ideale doelgroep. Ze wilde deze ook in de klas. Misschien een nieuwe doelgroep?

[10-11-2014]
Op dit moment al drie accu's versleten en wat me opvalt is dat ik tijdens het aandachtig werken niet weet of de NC aan staat of niet. Toch is er wel een duidelijk verschil: Met de NC uit is het geluidsbeeld ronduit slecht te noemen en het lijkt alsof je gordijnen weghaalt als je nc aanzet.
Effect NC op je omgeving: de meeste stemmen hoor je niet meer, geen last van snelweggeluiden (werk ernaast) alsof je in een cocon zit.

Heb jij ook een Bose QuietComfort 25 voor Apple (Zwart)?

Niet toevallig ervaring met vliegtuigvluchten?
Ben benieuwd of deze doelgroep ook zodanig goed bediend wordt
In het vliegtuig komt hij wat mij betreft het beste tot zijn recht. De constante lage geluiden worden zo goed als geŽlimineerd. Als je meer dan een kwartier met de NC aan hebt geluisterd en je doet hem af, schrik je gewoon van het geluidsniveau.
Op twitter zat een journalist te klagen dat hij de epische QC15 niet meer kon kopen (op een luchthaven dus die vliegt veel!), laat je me dit zeggen: deze is echt beter!
Maar ik wil het best voor je testen hoor als me een ticket doet ;)
begon sterk deze review, maar eindigde ook direct weer.
jammer dat niet wat uitgebreider is.
pasvorm, verstelbaarheid, muziekweergave etc.
Ik heb'm gisteren gekocht en kan de ruis met NC aan bevestigen.
Hierdoor naar mijn mening niet geschikt voor echt kritische/audiofiele thuisgebruikers.