Specificaties 5" display, 3G-support, met geheugenslot - Bekijk alle specificaties

Motorola Moto G (2014) Wit Review

Subarrator2 9 november 2014, 372 views

Motorola Moto G (2014) Wit

Een goede smartphone voor een nette prijs. Geen high-end...maar voor wie liever een kale Android-versie wil en snel de Lollypop versie wil is dit een goede koop. Bouwkwaliteit kan beter, maar daar is de prijs ook wel naar.

Pluspunten

• Kale Android versie
  • Snelle update naar Lollypop
  • Goede camera
  • Ligt voor een grote telefoon goed in de hand
  • Mooi scherm
  • Snel!
  • GOEDKOOP

Minpunten

• Mis bepaalde standaard functies uit de skins van bekende merken
  • Plastic behuizing (wit is besmettelijk)
  • Geen hardware knoppen
  • Ingebouwde accu...is niet los!

Voor weinig geld een dikke smartphone? Dat kan de Moto G zijn. Onlangs heb ik deze telefoon bij de Mediamarkt voor 179 euro gekocht. Verwacht geen bouwkwaliteit van een Samsung Galaxy S of een Sony Xperia....maar het is gewoon goedkoop kunststof. Mij ging het vooral om de kale Android versie die erop draait. Dat icm de redelijk goede prestaties...en ik heb weinig te klagen. Nou ja...sommige functies die een fabrieksskin hebben mis ik wel zoals het snel sluiten van alle apps en een goede muziekspeler. Daar zijn appjes voor. Verder een hardwarematige menuknop....ik zie hem niet zitten. In het begin wel een gemis...maar het went.

De camera is 8MP. Verwacht geen Sony kwaliteit....hij is gewoon goed...niet super.

Het scherm....prima.

De stereospeakers....leuk! Maar een beetje blikkerig. Overigens zit er geen headsetje in de doos...laat staan een oplader. Wel een USB kabeltje.

2 simkaartslots. Heb ik het nodig? Nee. Leuk dat het erop zit. Wel een Microsd card slot...voor maximaal 32GB? Waarom geen grotere?

Maar goed...verder heb ik geen klachten. Prima telefoon en een zeer goede vervanger voor mijn LG L9...wat achteraf toch niet zo'n hele fijne telefoon bleek te zijn (traag, scherm gaat erg snel kapot).

Heb jij ook een Motorola Moto G (2014) Wit?