Specificaties 23,8" @ 1920x1080 (AH-IPS, 8ms) - Bekijk alle specificaties

Dell Ultrasharp U2414H (860-BBCW) Zilver, Zwart Review

Mrten 9 november 2014, laatste update op 26 april 2015, 3.381 views

Dell Ultrasharp U2414H (860-BBCW) Zilver, Zwart

De prijs/kwaliteit van de monitor is dik in orde. Hij heeft een goede beeldkwaliteit en het design is ook erg mooi. Tijdens het spelen van games heb ik geen last van ghosting.

Pluspunten

• Bouwkwaliteit
  • Erg dunne randen rond het scherm
  • Geen ghosting tijdens gamen
  • Modern ontwerp
  • Goede beeldkwaliteit
  • Het scherm is 90 graden te draaien en verstelbaar in hoogte
  • USB aansluitingen
  • Kabel management is mogelijk

Minpunten

• De touch toetsen reageren soms niet

Dit is mijn eerste uitgebreide review. Ik zou graag feedback willen.

Ik was op zoek naar een nieuwe monitor, aangezien mijn oude monitor een flinke kleurafwijking begon te krijgen. Ik speel af en toe een game, maar ik gebruik hem veel meer voor andere doeleinden zoals Photoshop. Ik heb dus gekeken naar een monitor met een IPS paneel en mijn oog viel op deze monitor.

In de doos zitten de volgende onderdelen:
  • De monitor zelf
  • De voet
  • Een voeding kabel
  • Een USB kabel, om de USB poorten achterop de monitor te gebruiken
  • Een displayport naar mini-displayport kabel
Merk op dat er geen HDMI kabel bij geleverd zit. Ik gebruik de displayport om hem later bij aanschaf van een tweede monitor te daisy chainen, maar als je geen displayport aansluiting hebt zul je zelf een HDMI kabel moeten aanschaffen.

Nadat de monitor was uitgepakt kon ik de monitor gemakkelijk in de voet klikken en hij gaat er ook makkelijk weer uit, mocht dit ooit nodig zijn. De monitor heeft een VESA 100x100 mount, dus hij kan ook op andere manieren worden vastgemaakt. Door de monitor 90 graden te draaien was de aansluiting van de verschillende kabels ook makkelijk. In de voet zit een gat om de kabels te bundelen. Zo zie je geen kabels lopen uit de monitor, die worden allemaal verborgen achter de voet. Achterop de monitor zijn twee HDMI poorten aanwezig samen met een displayport en een mini-displayport. Er zijn vier USB aansluitingen en een aansluiting om de USB aansluitingen met de computer te koppelen. Verder is er nog een aansluiting voor de voeding kabel.

Zoals andere reviews ook al aangaven werken de touch knoppen niet erg goed. Het is vooral ook een beetje wennen hoe je deze precies moet indrukken en verder zul je ze niet zo heel vaak nodig hebben. Kalibreren kan ook via software op de computer zelf. Helaas werkt deze software alleen op Windows en niet op Mac. Dit doe je waarschijnlijk ook maar een keer dus dit is verder ook niet een groot probleem.

Wat mij als opviel is dat de display niet te onderscheiden is van de bezels, wanneer de monitor uit staat. Dit geeft een mooi uiterlijk wanneer de monitor uit staat. Nu maakt dat niet heel veel uit. Toen ik de monitor voor het eerst aan deed viel op dat de bezels erg dun zijn wat de monitor ook in een dual screen setup een betere ervaring geeft.

Ik ben geen expert in beeldkwaliteit, maar vergeleken met mijn oude TN monitoren (Samsung SyncMaster T220) viel gelijk op dat de kleuren veel beter worden weergegeven. Wit is echt wit en zwart is echt zwart. Ook de helderheid van de monitor is lekker hoog. Ik heb geen apparatuur om dit te kunnen meten, dus hier kan ik verder geen uitspraak over doen. Ik heb in dit exemplaar een beetje backlight bleeding bovenin het scherm, maar dit valt bijna niet op. Het is een beetje zichtbaar bij een volledig donker scherm. Bij het gamen heb ik nog geen last van ghosting gehad. Ik heb dit alleen maar getest in Awesomenauts. Wanneer ik ghosting ervaar bij andere games zal ik de review updaten.

Heb jij ook een Dell Ultrasharp U2414H (860-BBCW) Zilver, Zwart?

Thunderbolt kabels van Apple werken toch ook als video doorgang naar mijn MBP. Ik wil waarschijnlijk deze monitor aanschaffen voor mijn nieuwe game PC. Maar ook voor Final cut pro in gebruik nemen op mijn MacBook 2012.
De monitor werkt hier gewoon met Thunderbolt op mijn Macbook Pro. Note dat een Thunderbolt 1 kabel niet werkt met DisplayPort 1.2, dus een daisy chain is niet mogelijk. Het werkt wel met Thunderbolt 2.

Ik kan de monitor zeker aanraden, ook in het geval van gaming. Ik heb inmiddels wat meer spellen gedaan en tenzij je hardcore first-person shooters speelt zou het moeten voldoen. Ik heb geen last van de 'hoge' reactietijd.
Speel voornamelijk veel Assassins creed en andere 3th person, en zo nu den rtg games zoals Company of Heroes. Mijn Mac aansluiting van Thunderbolt is nog type 1 de kabel is wel type 2 gecertificeerd. Mijn PC gpu is een AMD R9 280X en ga toch maar voor 1 scherm want meer passen er niet op mijn desk.
Assassins Creed 4 ging prima hier. Het lijkt me een goed scherm voor jou ;)