Sony SmartBand Talk SWR30 Zwart (Zwart) Review

jdg556 5 november 2014, laatste update op 4 november 2015, 163 views

Sony SmartBand Talk SWR30 Zwart (Zwart)

Ik heb de smartband talk nu ongeveer 3 weken in gebruik en ben tnt tevreden. Hij voldoet ruim aan mijn verwachtingen! Ook de bel kwaliteit is erg goed. Er komen regelmatig bugfixes waardoor bijvoorbeeld verbindingsproblemen zijn opgelost.

Pluspunten

• Mooier dan verwacht
  • Waterdicht
  • Lekker licht, nauwelijks voelbaar
  • Notificaties goed in te stellen (email, sms, whatsapp, enz)
  • Batterij: Elke 3,5 dag moet ik hem opladen
  • Bel kwaliteit is erg goed

Minpunten

• E ink Ghosting effect op beeldscherm
  • geen mogelijkheid om secondes weer te geven
  • Geen backlight, dus niet leesbaar 's nachts
  • Sluiting bandje is niet geweldig (al 3 keer afgevallen)
  • armatuur gevoelig voor krasjes

Na een jaar tijd voor wat extra review informatie.

Na 11,5 maand is het horloge stuk gegaan, hij kwam in bepaalde freeze modus te staan en reageerde niet meer op enige input vd knoppen. Nu in afwachting van garantie afhandeling.
Tegelijkertijd heb ik een Blackberry aangeschaft (ik kon niet zonder qwerty toetsenbord) en het horloge werkt (natuurlijk) niet met BB OS 10.3.

Tot zover eigenlijk het negatieve. Want doordat ik hem nu niet meer heb, merk ik hoe ik hem mis. Ik was volledig vertrouwd geraakt met notificaties aan mijn pols. Nu mis ik weer erg veel notificaties en telefoontjes.

Hij deed gewoon wat hij moest doen, had een vrij constante batterij duur die in 1 jaar daalde van 3,5 dag naar 2,5 dag. Ik had hem 24/7 om, onder de douche in bad en ook tijdens mijn tuin verbouwing. Dit resulteerde dat hij er niet meer uitzag als nieuw, maar zag er zeker niet afgeragt uit. Het enige wat irritant was bij wat grovere werkzaamheden is dat de sluiting regelmatig los kwam.

Omdat ik teveel telefoontjes miste wilde ik graag weer een smartwatch, deze moest compatible zijn met mijn BB. Het is een Pebble Steel geworden zodat ik weer een goede batterijduur zou krijgen. Na een paar dagen hiermee te hebben rondgelopen, merk ik nog twee grote plus punten van de SWR30:
*Het beeldscherm was gewoon echt heel goed
*De vibrator motor was precies goed

Beide punten vallen me een beetje tegen bij de Pebble Steel.

Heb jij ook een Sony SmartBand Talk SWR30 Zwart (Zwart)?