Lenovo Yoga Tablet 2 8" WiFi 16GB (Android) Aluminium Review

kenneth30 31 oktober 2014, laatste update op 31 oktober 2014, 1.676 views

Lenovo Yoga Tablet 2 8" WiFi 16GB (Android) Aluminium

Ter vervanging van de Nexus 7 was ik uitgekomen op deze tablet wilde aanvankelijk wachten op de Nexus 9 maar na deze te hebben getest in de winkel was ik gelijk om.

Pluspunten

• Zeer goede bouwkwaliteit voelt degelijk aan.
  • Extreem goed beeldscherm met een ruime kijkhoek ook in zonlicht goed te zien
  • Processor is snel en vlot met voldoende werkgeheugen
  • Dubbele speakers die goed geluid leveren met ruim volume.
  • Kantelbare aluminium voet waarmee je hem eenvoudig stevig wegzet of ophangt.
  • Accu gaat bij normaal gebruik ruim over de 15 uur heen.

Minpunten

• Geen flitser of verlichting voor camera
  • Vanwege vorm lastiger een standaard hoes of sleeve te vinden.

Ter vervanging van een Nexus 7 op zoek naar een nieuwe tablet kwam ik deze tegen.
En geen seconde spijt gehad. Beter gebouwd als de Nexus 7 met een accu die gemiddeld meer dan 15 uur meegaat een uitermate fijne tablet .De tablet voelt stevig aan ook de knopjes en de aansluitingen micro USB en hoofdtelefoon zijn degelijk gemaakt, de ingebouwde draaibare aluminium steun is een winst als je niet altijd de tablet wilt vasthouden, hoewel het gewicht daarbij geen bezwaar is. Met de draaibare voet zet je hem eenvoudig voor je weg of kun je hem zelfs ophangen dmv een sleuf gat in het midden. De processor is krachtig genoeg om alles op de tablet snel en soepel te laten draaien. Navigatie werkt goed de ingebouwde module ontvangt zowel gps als glonass en start snel op. Het beeldscherm is scherp en heeft een extreem goede kijkhoek, hij spiegelt wel een beetje doch is goed te bekijken in direct zonlicht. De wifi module werkt zowel op de 2.4 als 5 band en geeft een goed signaal en bereik beter als ik gewend ben. De bluetooth module V 4.0 werkt goed en maakt snel connectie met verbonden apparaten één keer gekoppeld maakt hij daarna snel hernieuwd een verbinding. Getest met bt adapter pc, mobiele telefoon en draadloze hoofdtelefoon werken allen goed. Er zitten dubbele speakers ingebouwd die goed geluid geven geen vervorming en daarnaast ook meer dan voldoende volume kunnen leveren, dat had ik niet verwacht bij een tablet. Aan de achterzijde is een 8mp camera in de voet ingebouwd, deze werkt in daglicht en kunstlicht goed. Maar bij weinig licht mis je wel een flitslampje. De 1.6mp camera aan de voorkant werkt naar behoren en voldoet zeker voor chat en videobellen. Lenovo plaats gelukkig niet teveel rommel apps op hun apparatuur, wat ze erop zetten is ook ECHT handig of zelfs verwijderbaar. Inmiddels al diverse apps getest waaronder de Ziggo tv app draait heerlijk, een goede beeldkwaliteit. Maar ook route 66 app draaide goed en vlotjes. En ook de andere standaard apps die je op een tablet wilt draaien werken soepeltjes. Games heb ik niet getest daar gebruik ik zelf een tablet niet voor. Enige nadeel is, als ik al iets op te merken heb de afwijkende vorm. Standaard hoesjes en aanverwant is lastig. Heb wel een goede 8 inch bescherm sleeve gevonden van cresta waar hij in paste. Maar dat was echt zoeken, kijkshop bracht uitkomst of all places.
Helaas de door het merk zelf geadviseerde covers zijn hier nergens nog te verkrijgen jammer genoeg.

Aanvulling 1: Ik had hem nog niet getest met het draadloos bluetooth toetsenbord. Dat is inmiddels dus ook gedaan en werkt ook goed, eerlijkheid gebied dat deze het op alle apparatuur goed doet en deed.

Aanvulling 2: Ik was vergeten te vermelden hoe de hoofdtelefoon aansluiting werkt. Want die had ik ook al eerder getest anders kon ik ook niet weten dat dit een degelijke aansluiting was. Deze werkt dus prima getest met een panasonic hoofdtelefoon. De stekker die in sommige apparatuur nog een beetje gammel losjes zat, zit in deze tablet strak zonder speling. En geeft dus ook geen storingen bij het luisteren.

ps. Dit is een review na 4 dagen intensief gebruik en bezit, ik zal deze na meer opgedane ervaring verder aanpassen.

Heb jij ook een Lenovo Yoga Tablet 2 8" WiFi 16GB (Android) Aluminium?

Feedback: wil je alsjeblieft wat aan je lay-out doen? Nette review, ben benieuwd naar je verdere aanvullingen! :)
Beste Karim,
je vertelt dat de GPS utstekend werkt maar de specs zeggen dat geen GPS aanwezig is??