Apple iPod Earphones (Wit) Review

OB1 28 oktober 2014, 281 views

Apple iPod Earphones (Wit)

Afrader. Slecht geluid, geen bass alles klinkt schel en isoleert totaal niet. Beter de CX300 kopen.

Pluspunten

• Niet te slopen

Minpunten

• Slecht geluid, schel en geen bass
  • Isoleert totaal niet
  • Slechte pasvorm

Kwaliteit geluidsweergave:

Slecht, er komt geluid uit en dat is het beste wat je er van kan zeggen, dit ding is qua geluid gewoon Apple onwaardig, als je bedenkt dat ze veel betere producten kunnen maken. Er is vrijwel geen bas aanwezig, wat zeer vervelend is vooral bij house muziek, en de hoge tonen zijn ook vaak afwezig, ze worden onderdrukt door de midtonen, hierdoor klinkt het nogal schel.

Gebruiksgemak:

Voldoende, het ding heeft een volumeregelaar en de kabel raakt niet al te snel in de knoop, helaas zitten de doppen niet altijd even fijn, wat ik erg dom vind van Apple is dat ze niet een conventionele in-ear opbouw hadden met uitwisselbare doppen, zodat iedereen een goede pasvorm heeft en daardoor ook een betere isolatie heeft.

Bouwkwaliteit en afwerking:

Uitstekend, bel mij maar als je ze hebt gesloopt, want eer je kabelbreuk hebt ben je ook een hele tijd verder. De kabel is ongelofelijk stevig, zowel bij de plug als bij het punt waar de kabel de dop ingaat krijg ik 'm met maximale kracht niet kapotgetrokken. Je hoeft niet bang te zijn voor kabelbreuk, en de afwerking is ook prima, hij is oerdegelijk.

Prijs:

Slecht, 30 (de adviesprijs) is te veel voor een setje oordopjes die nogal slecht geluid hebben en bij veel mensen niet lekker zullen zitten. Voor dit geld kan je ook een Sennheiser CX300 kopen met veel beter geluid en betere isolatie.

Heb jij ook een Apple iPod Earphones (Wit)?

Enigszins flauwe oplossing, maar voor het afspelen van muziek is er 'Dirac HD Player'. Ze hebben de IEMs geanalyseerd, en daarvoor een filter gebouwd dat de geluidsproblemen grotendeels opheft. Niet alleen een equalizer, maar ook impuls-correctie.

Wellicht interessant eens te proberen. Ze maken ook een (dure) PC software oplossing voor "kamer correctie".

Persoonlijk vind ik de Etymotic ETY-Kids well fijn, niet te luid enzo, kost wel 2x zo veel.

[Reactie gewijzigd door Henk Poley op 28 oktober 2014 16:22]

Ik wist niet dat deze nog gekocht of geleverd werden, waren ze niet een paar jaar geleden al vervangen? Standaard is nu alles EarPods dacht ik.

That said; er is natuurlijk bijna geen enkele fabrikant die goede headphones or earphones levert bij consumentenspul ;) En waarom zouden ze? De meeste mensen luisteren zulke belabberde muziek dat het toch niet meer uit maakt waar het uit komt.