Specificaties 7" (1920x1200), Android 4.4, WiFi - Bekijk alle specificaties

Asus Memo Pad 7 (ME572C) 16GB WiFi Zwart Review

oko2708 27 oktober 2014, laatste update op 24 december 2014, 2.366 views

Asus Memo Pad 7 (ME572C) 16GB WiFi Zwart

Een pracht tablet. Veel waar voor je geld en niet eens zo heel duur. Het design vind ik erg mooi. Scherm is Full HD en geeft voor een tablet zeer goed geluid. Alleen de camera is niet bepaald goed, maar die hoort toch niet echt op een tablet thuis.

Pluspunten

• Desgin
  • Voelt goed aan en houd lekker vast
  • Snelheid
  • Geluid
  • Uitbreidbaar geheugen

Minpunten

• Camera
  • Je zit vas aan Asus ZEN-UI (zonder root)
  • Geen afgeronde hoekjes
  • Volume knop zit boven de power knop (erg wennen)
  • Geen bijgeleverd headset
  • Veel bloatware
  • Lader is veels te kort (slechts 1 meter)
  • speakers liggen wat dieper in de tablet waardoor je met je vinger vrij makkelijk het geluid 'mute'

Een uitgebreide review volgt bij wat meer gebruikservaring.

Benchmark door AnTuTu

Heb jij ook een Asus Memo Pad 7 (ME572C) 16GB WiFi Zwart?

Bijzonder dat je er geen lader bij kreeg, die kreeg ik namelijk wel...
Nouja ik kreeg wel een USB kabel erbij, die natuurlijk als lader kan functioneren. Ook zat daar wel zo'n adapter bij, zodat hij in het stopcontact past, maar daar heb je niets aan want die kabel is zo kort dat ik de tablet dan nergens kwijt kan.
Dat de kabel te kort is, geef ik je meteen gelijk in :P Maar dat is iets anders dan dat er geen lader bij zit.
Ja dat is zeker waar ik zal het even aanpassen.
ik heb nu de ME572CL (dus met sim kaart). Hiervoor de NEXUS 7 (beide types gehad). Ik ben zeer tevreden. Snelheidsverschil is te merken. 4G werkt ook goed (haal 60 MB down/up). In Rusland gekocht, 185 euro :)

Ik zal een review schrijven. Hen mijn nexus nog, zal een benchmark gaan doen tussen nexus 7 / asus (en note 4).
Wil je wat benchmarks toevoegen? Vooral hoe de atom zich vergelijkt met de snapdragon 800? Ik kan hiervan niets vinden op internet.
Geheugen / internal storage snelheid, CPU speed etc.

[Reactie gewijzigd door SpiceWorm op 24 december 2014 16:53]

Natuurlijk! Ik zal zo meteen even wat extra details posten. Ik ben helaas nog niet toegekomen aan het schrijven van de uitgebreide review. Ik hoop hier binnenkort de tijd/zin voor te vinden :)
Hey oko, ben je nog compatibiliteitsproblemen tegen gekomen met apps vanwege de Intel chip? Ik ben een beetje aan het googlen, maar kan er niet zo veel over vinden. En eerstehands ervaring horen is ook fijn ;)
Nee, nergens problemen mee. Alle apps kan je probleemloos installeren en gebruiken. (welke ik gebruik in ieder geval) Het enige minpuntje is dat het apparaat zelf geen ac3 ondersteund, nu zijn daar wel codecs voor te installeren voor bijv. Mx player, maar het is toch jammer dat het niet standaard ondersteund wordt.

Als ik nog een aantal apps voor je moet testen, doe ik dat graag.