Specificaties Actioncam, max 1920x1080 @ 30fps - Bekijk alle specificaties

GoPro HERO Review

Roboafca 22 oktober 2014, laatste update op 23 oktober 2014, 40.749 views

GoPro HERO

Het instap model van GoPro! Kan deze aan de verwachtingen voldoen van zijn grotere broertjes?

Pluspunten

• Kwaliteit van video en foto
  • Makkelijke bediening
  • Robuuste behuizing
  • Easy to use met de computer
  • Klein & compleet

Minpunten

• Maximaal 32GB microSD kaart
  • Geluidskwaliteit bij waterdichte case
  • Accu niet verwisselbaar

Beeldweergave Score: 4
Opnamekwaliteit Score: 4
Features Score: 5
Design & bouwkwaliteit Score: 5
Waarom heb ik de GoPro Hero gekocht?
Geen idee! Ik heb al een tijdje in me achterhoofd om er eentje te halen, maar vond ze erg duur.. Toen ik hoorde over het instap model van GoPro was ik meteen om! Die moest en zal ik halen :).. En ja, dan zit je achter je computer om de review te schrijven voor mensen die misschien nog twijfelen.

Unboxing:
Natuurlijk de GoPro Hero zelf! Maar dat was duidelijk ;)
Een oplaadt kabel, zonder oplaadt blok. Dit heeft als voordeel dat je hem direct op je computer kan aansluiten om je films/foto's meteen te bekijken op de computer. Als je geen USB oplaadt blok hebt, dan is het minder handig.
Een open achterkant voor andere sporten die waterschade kunnen veroorzaken :).. Zo is het geluid met de open achterkant vele malen beter dan met de waterdichte achterkant.
Twee mounting stukjes voor de GoPro, eentje is gebogen en de andere is met een recht mount stuk.
Handleidingen hoe je de GoPro moet gebruiken, en niet te vergeten: Stickers! :*)

Hoe is de GoPro Hero in zijn gebruik?
Geweldig! Er zijn twee knoppen op om de GoPro te bedienen. De ene is de power button waar je hem, logischerwijs, mee aan en uit zet. Ook is dit de knop om te switchen tussen alles modus, bijvoorbeeld: foto's maken of filmen.
Bovenop de GoPro zit nog een knop, die wordt gebruikt om een foto te maken of een film te starten.
De SD kaart is makkelijk te plaatsen als de achterkant open is. Mocht je de open achterkant gebruiken is de micro usb poort gemakkelijk te gebruiken. Zelfde geldt voor de waterdichte achterkant, alleen moet hij daarvoor opengemaakt worden.

Op het schermpje voorop is duidelijk te zien hoeveel foto's je gemaakt hebt of hoeveel seconden/minuten je al aan het filmen bent. Erg fijn!

Verschillende modus van de GoPro Hero:
Naast het nemen van foto's en het maken van filmpjes zal ik hieronder even de andere mogelijkheden opnieuw die tot de GoPro Hero behoren:

Filmen (1080p of 720p)
Foto's maken (5MP)
Burst Modes (5 frames per seconden)
Time Lapse (Elke 0,5 seconden)

Wat cijfertjes over de performance:
Video kwaliteit van de GoPro Hero:
1080P, deze heeft een resolutie van 1920x1080 en heeft een fps van 30
720p (SuperView) heeft een resolutie van 1280x720 en heeft een fps van 60

De video's worden opgeslagen H.264 codec, .mp4 file.

Foto kwaliteit van de GoPro Hero:
5MP met een resolutie van 2592x1944
Burst modes werkt met 5 fps

Batterij
Hoe is de batterij van de GoPro Hero? Goed! Misschien minder goed dan zijn grotere broertjes, dat kan ik niet beoordelen. Hoe ik het heb ondervonden is het prima!
Bij normaal gebruik en af en toe een foto of filmpje maken, kan je er rond de 2 uur mee doen.
Volgende website zou je deze prestaties moeten halen, dat is natuurlijk alleen onder perfecte omstandigheden:
1080p 30fps 2:45
720p 60fps 2:30
720p SuperView 60fps 2:30

Het grootste nadeel van de batterij is dat ze door middel van het gebruik steeds slechter worden. Dat is niet erg als de batterij te vervangen is, maar dat kan bij de GoPro Hero helaas niet!
Nou heb ik mijn GoPro nog niet lang genoeg dat er al problemen mee zijn, maar ik kan me voorstellen dat het over een tijdje een probleem kan gaan opleveren. Als je nog maar een half uur kan filmen over misschien twee jaar, is het toch wel handig om er een nieuwe in te kunnen zetten. Helaas kan dat niet nu... :(

Geheugen van de GoPro Hero:
Nou dacht ik bij de aankoop van mijn GoPro handig te zijn.. Ik haal er meteen een 64GB microSD kaart bij! :D Kan ik lekker wat filmpjes maken als ik hem binnen heb!
Toen ik het SD kaartje in mijn GoPro Hero stopte, kreeg ik echter een teleurstellend berichtje te zien op de camera.. Hij ondersteunt alleen tot maximaal 32GB aan SD kaarten! Stond niet duidelijk vermeld op de website van de afnemer van mij, helaas! Had mij een aankoop van een 64GB SD kaart voorkomen.. Maar goed, die vind wel een bestemming hier thuis ;-). Nu een 32GB besteld en wachten tot die binnen is, tot die tijd doe ik het met een 2GB kaartje die ik nog had liggen..

Het geheugen werkt prima, slaat snel op. Nou had ik niet anders verwacht. Hij is makkelijk te plaatsen in de GoPro Hero dus dat zorgt allemaal niet voor problemen.

Conclusie:
De GoPro Hero is een prima camera met een goeie kwaliteit voor de instap prijs van 129!
Zeker een aanrader voor de mensen die af en toe wat gekke dingen doen zoals: duiken, parachute springen, mountain biken of andere sporten waar dit mogelijk gebruikt zou kunnen.
Het enige nadeel is dat er maar een 32GB kaartje in kan en je de accu niet kan veranderen. Positieve punten heb ik te veel om op te noemen :)

Ik heb niet echt een direct doel voor mijn GoPro Hero maar ik ben er zeer zeer tevreden over!
Een grote aanrader voor de lezers :)

Beeld kwaliteit in YouTube filmpje:
Hierbij een link van een Time Lapse die ik gemaakt heb om te laten zien hoe de kwaliteit is:

Heb jij ook een GoPro HERO?

Kun je niet wat van de filmpjes gemaakt met de Hero op youtube zetten? Dan kunnen we de kwaliteit ook zelf beoordelen
Heb het linkje ook in de review gezet :)
Bedankt. Mooie douchecel. :)

Zijn mooie beelden voor zo'n camera.
Misschien ook handig om filmpjes te laten zien waarbij buiten gefilmd is. Mijn ervaring is dat de GoPro buiten veel meer tot zijn recht komt!
Hey Roboafca

Je hebt het er over dat je bang bent dat de batterij slechter zal worden na verloop van tijd.
In de Gopro hero zit een Rechargeable lithium-ion batterij,
Lithium-ion batterijen hebben het voordeel dat ze geen geheugeneffect hebben.
Als je de batterij oplaad gaat die dus naar de 100%.
Het nadeel van een lithium-ion batterij is wel dat hij continu zijn capaciteit verliest.

Bron:

Antonvz
Dus wat is je punt? Hij kan dus inderdaad minder lang filmen over een paar jaar...
Hee,

Ik had even een vraagje.

Ik wil graag een GoPro kopen om foto's te maken, kun je bij deze GoPro ook een selfiestick met op de een of andere manier een afstandsbediening gebruiken?
Ik weet dat hij geen WiFi heeft, maar is er misschien een andere oplossing om toch fotos te maken zonder dat je de GoPro zo dicht bij je moet houden?

Alvast bedankt!
Hey,

Wij hebben thuis een GoPro 3+ black en een GoPro Hero.
Als je de Hero wil gebruiken op de selfie stick dan moet je deze op time laps zetten.
dan gaat die om de 0,5 seconde een foto maken en dan pak je uiteindelijk de beste er uit.
Een andere optie is er eigenlijk niet.

Anton
Hey!

Ik durf dat niet te zeggen.. Ik heb hem nog nooit gebruikt met een selfie stick :O
Durf het helaas niet te zeggen..

Groetjes,
Roboafca
Het "nadeel" van een 32GB kaartje vind ik persoonlijk wel meevallen. Je kan met 32GB ruim 4 uur filmen (ik heb er zelf ook 1) en zo lang houdt de batterij het niet eens vol :) Daarna lekker opladen en kaartje leeg halen. ;) Mocht je evt langer van huis zijn en meer willen filmen dan is een hoger model wellicht handiger omdat je daar de batterijen van kan vervangen en met grotere kaartjes kan werken.
Ja dat is waar Henri! :)
Deze heb ik meer gekocht omdat ik er eentje wil :) Als ik echt een reis ga maken en langer dan 4 uur wil filmen zal ik ook gaan upgraden naar een hoger model
Dat was ook precies mijn reden om er 1 te halen :P Ik heb er al wel over na zitten denken om een powerbank aan te schaffen om, mocht je langer van huis zijn en meer filmen, toch te kunnen opladen. Maar dan zal ik er waarschijnlijk ook wel een extra 32GB kaartje bij gaan nemen.
Tnx voor de review.

Kun je in timelapse ook andere tijdsintervallen kiezen?
Niet dat ik weet Technonose
Ik heb het opgezocht en inderdaad hij kan alleen op 0,5 seconden.
Wil je meer intervallen dan kom je op de Hero 3 white.

Als ik kijk naar mijn hero 2: ik kan na 2 jaar nog steeds zo'n 90 min filmen op 1080p 30fps.
Dat was in het begin wel wat beter (105~min) maar het is gelukkig niet zo erg als het voorbeeld wat je schetst..of je moet de gopro echt elke dag gebruiken.
Hoi Roboafca,

Is deze gopro ook compatible met de app van gopro? Ook vraag ik me af hoe hinderlijk het nu is dat er geen beeldschermpje op zit want je kan er ook geen lcd touch bacpac op doen he?

Mvg Robin
Voor wat mij bekend is kan deze gopro niet met de App!
Ik zelf vind het niet hinderlijk, maar dat komt omdat dit mijn eerste GoPro is :) Ik mis het niet laat ik het zo zeggen!

roboafca
Alhoewel ik de Gopro camera niet heb, heb ik wel de software bekeken en getest om video's mee te proberen te editten.
Zoals met veel mooie producten krijg je ook weer hele mooie software bij met een hoop beperkingen.
Een soort software voor dummies.

In vergelijking dan tot bijvoorbeeld avidemux opensource software tenminste waar je bijna alles mee kan en ook 100% gratis is.
De software ondersteund enkel en alleen mp4 en mov bestanden en ook enkel in een bepaalde Gopro format?. Mixen met andere videocontent is dus niet mogelijk. Wel een beetje jammer.
Waar kan je aan zien of de batterij van de gopro hero vol is?