Lexmark Z1320 (A4, 22/16 ppm, USB2.0) Review

Kabelzaag 15 maart 2009, laatste update op 15 maart 2009, 306 views

Lexmark Z1320 (A4, 22/16 ppm, USB2.0)

Pluspunten

• Goedkoop
  • Tekst wordt goed geprint

Minpunten

• Gebruikt veel inkt
  • Fletse kleuren
  • Werkt niet in Windows 7
  • Papier gaat er soms scheef doorheen
  • Vreselijk gevoelig voor dingetjes die erin vallen

Inktverbruik Score: 2
Muziekweergave Score: 4
Afdruksnelheid Score: 4
Drivers en stabiliteit Score: 3
Features
Dit is een simpel budgetprintertje, en heeft dus niks speciaals. De prijs is hier ook naar

Afdrukkwaliteit Tekst
Tekst wordt goed geprint, letter zijn mooi scherp. Gebruikt wel GRUWELIJK veel inkt omdat ik geen zwart cartridge erin heb zitten.

Afdruksnelheid Tekst
Goed, het papier rolt er snel doorheen.

Afdrukkwaliteit Foto
Kleuren zien er erg flets uit, instellingen veranderen helpt hier ook niet mee.

Afdruksnelheid Foto
Foto's zijn nogal traag, maar dit is niet anders bij andere printers.

Inktverbruik
De inkt is heel snel op, ik heb nog geen 20 pagina's geprint en ik moet alweer bijna nieuwe cartridges erin doen. Ik heb de printer zo ingesteld dat ie veel inkt verbruikt, maar dit is ook nodig, anders zien foto's er echt vreselijk uit.

Drivers en Stabiliteit
Deze printer werkt niet in Windows 7, en is erg gevoelig voor dingen die in de printer vallen. (Ik heb al eens met een pincet een potloodpunt moeten verwijderen. :X )

En trouwens:
-Het papier rolt maar langs 1 rollertje, en gaat dus best vaak scheef

Heb jij ook een Lexmark Z1320 (A4, 22/16 ppm, USB2.0)?

Het feit dat deze printer aangaat uit het niets betekent niets meer dan dat hij zichzelf gaat schoonmaken.
Dit gebeurt periodiek.
De meeste printers van het jaar 2004> doen dit.
Verder kan je vast wel ergens drivers vinden voor Vista, waarmee je dus ook wel de printer in W7 aan de praat krijgt.

Maar in ieder geval een erg gortige review, die meer negatieve eigenschappen belicht dan positieve, terwijl ik toch graag zou zien dat je een review met een meer "neutrale toon" belicht.
Dan krijgt eenieder die de review leest een beter beeld.

En nog één tip: Laat dan ook niets in je printer vallen. Ten eerste is hij daar niet voor bedoeld, en ten tweede is een printer nog vrij gevoelig omdat de behuizing vaak niet "je van het" is, aangezien het hanteerbaar en vrij licht behoort te blijven (excluus de laserprinters)

Kan ik dit alleen nog zeggen: Succes met je printer!
Over de Vista drivers: deze staan geïnstalleerd, bij devices and printers staat ie wel, maar als ik iets probeer af te drukken staat de printer niet in het lijstje.

Over het schoonmaken: niet geweten, zal ik verwijderen.

En natuurlijk is het ook niet mijn bedoeling om er iets in te gooien, maar komt er iets in, (potloodpunt, 1,5 mm dik, 6 mm lang) dan werkt ie ook direct niet meer.

En ja, ik weet dat het nogal negatief is, maar heel veel positiefs is er ook niet, het is echt wel duidelijk dat het een goedkope printer is.