Logitech G430 Surround Sound Gaming Headset Review

FixUs 20 oktober 2014, laatste update op 21 februari 2016, 965 views

Logitech G430 Surround Sound Gaming Headset

Korte review: de beste settings voor de equalizer!

Pluspunten

• Comfortable
  • Heel goed geluid
  • Goede surround 7.1
  • Kussentjes kunnen eraf om te wassen
  • Lange draad

Minpunten

• Nogal te simpele software
  • Surround 7.1 in/uitschakelen via omwege
  • Muziek klinkt ingame slecht zonder juiste settings van equalizer
  • Duur (zonder gebruik van een coupon)
  • Ziet er kwetsbaar uit en voelt ook zo aan
  • Kabel hoor je krassen tegen je kleding
  • Microfoon ruist constant!

Features Score: 4
Opnamekwaliteit Score: 4
Ik heb deze headset gekocht vanwege de korting coupon van logitech. Ik vond het de moeite waard om hem te kopen met die dikke korting. Zeker omdat het beschouwd wordt als een 'goede keuze headset'. Ik moet zeggen dat ik er toch geen spijt van heb, want hij is goed! Vooral de lange draad vond ik erg super, want m'n pc staat ver uit mijn richting aan de rechterkant en de draad kan nu makkelijk nog achter mijn scherm aangelegd worden zodat ik nog genoeg bewegings- ruimte heb terwijl ik mijn headset op mijn hoofd heb zitten.

Ik wil mijn review voor de rest kort houden, omdat er al genoeg reviews voor deze headset zijn geschreven, wel wil ik nog een tip meegeven!

De surround 7.1 moet je met een omwege in en uit schakelen en dat was het enige punt wat mij tegenviel. Je moest steeds de software openen en dan met enkele muisklikken de optie in of uitschakelen.

Daarnaast klinkt ingame muziek met de surround 7.1 slecht als je geen gebruik maakt van de equalizer in de software van logitech. Namelijk veel geruis.

Daarom wil ik graag deze settings van de equalizer meegeven. Deze settings maakt het geluid goed genoeg voor ingame muziek en surround 7.1 geluid. Deze settings klinken ook heel goed tijdens muziek beluisteren onder windows zonder dat surround 7.1 ooit uitgezet moet worden! Dan hoef je eigenlijk nooit meer om te kijken naar de software en dat was dus mijn bedoeling.

Ten eerste zorg je wel ervoor dat surround 7.1 staat ingeschakeld en voer dan de volgende settings uit in de equalizer. Ik zet de cijfertjes onder elkaar:

Ik hoop dat dit voor sommige handig is meegenomen. Laat maar horen wat jij ervan vindt. :)

Heb jij ook een Logitech G430 Surround Sound Gaming Headset?

Ik heb zelf ook de G430, maar ik heb geen problemen met "Surround 7.1 in/uitschakelen via omwege" ik heb het 1x aangezet en het staat nu altijd aan.

En waarom best wel duur? Je hebt hem met korting gekocht en nog steeds te duur?....

[Reactie gewijzigd door da_PSI op 21 oktober 2014 10:03]

Als je hem altijd aan hebt staan zonder gebruik te maken van equalizer, dan is de muziek onder windows slecht, dan wil je surround 7.1 steeds uit hebben en dan moet je dat telkens doen.

Betreft de prijs. Ik heb het over de normale prijs: 80 euro. Niet iedereen maakt gebruik van een coupon. Maarja dat zal ik ff wijzigen.

[Reactie gewijzigd door FixUs op 21 oktober 2014 10:15]

Ik heb de equalizer aanstaan en die blijft gewoon aanstaan, echter gebruik ik de headset niet om speciaal muziek te gaan luisteren, dan gaat hij aan de speakers. Enigste waarvoor hij gebruikt wordt is om te kunnen gamen
Ik voor gamen en muziek ;)
Bedankt, die equalizer settings doen het 'm echt bij mij d:)b :*)
Als je bas op 11 zet en treble op 4 heb je gewoon hetzelfde effect. Enige verschil is dat het dan luider klinkt. :P (heb ik maar pas achteraf gevonden hehe) Maarja je kan nog wat spelen met die settings hé.
Ja, snap ik. Maar bijvoorbeeld http://open.spotify.com/track/4lAZaMGhx9Di03Vz9tfNzy klinkt stukken beter met de settings in de review :D <3