Sigma 17-70mm F2.8-4.5 DC Macro (Sony) Review

racinfo 15 maart 2009, laatste update op 15 maart 2009, 737 views

Sigma 17-70mm F2.8-4.5 DC Macro (Sony)

Pluspunten

• snelle auto focus
  • scherp
  • zeer goede macro eigenschappen

Minpunten

• lens zakt weg bij verticaal gebruik (er zit een blokkeringsschakelaar op)
  • gewicht?

Vignettering Score: 4
Chrom. abberratie Score: 5
Vervorming Score: 5
Scherpte (stopped) Score: 4
Scherpte (open) Score: 5
Handling Score: 4
Reden van aanschaf
Er wordt genoeg over geschreven; daarom zal ik mij beperken WAAROM ik dit objectief aanschafte om mijn kitlens van Sony 18-70 te vervangen.

Robuust
In tegenstelling met de 18-70 van Sony is dit een objectief wat meteen vertrouwen geeft als je hem uit de verpakking haald. Robuust, degelijk en met duidelijke aanwijzers.

Haarscherp
Op de Sony A700 presteert dit objectief uitstekend. Snel in auto focus en vooral haarscherp op alle brandpunt afstanden. Moeiteloos als copieer apparaat inzetbaar.

Macro.
Door de zeer geringe macro afstand van 20cm min. zijn er prachtige close-ups mogelijk van bijv. bloemen, planten en (kleine) voorwerpen. Ik gebruik het pas enkele dagen en ik wil niet meer terug naar de kitlens.

Nadelen
Eigenlijk geen enkele, alleen bij verticaal gebruik en bij vervoer zakt lens in- of uit afhanlelijk van hoe je hem houdt. Maar daar zit een blokkerings schakelaar speciaal voor; eigenlijk geen nadeel; kwestie van rekening mee houden.

Heb jij ook een Sigma 17-70mm F2.8-4.5 DC Macro (Sony)?