Blue Microphones Snowball Review

GreNade 16 oktober 2014, laatste update op 1 september 2015, 646 views

Blue Microphones Snowball

Goede microfoon voor de prijs, ideaal voor beginners.

Pluspunten

• Goed geluid voor het geld
  • Tripod bijgeleverd
  • Mooi uiterlijk
  • Solide (op 1 puntje na, zie minpunten)

Minpunten

• Usb-aansluiting zit losjes
  • snel kapot

Inhoudsopgave

- Inleiding
- Specificaties van de fabrikant
- Eerste indruk
- Het geluid
- Samples

Ik heb de Blue Microphones Snowball in eerste instantie gekocht om te gebruiken op Teamspeak, mensen klaagden dat ik slecht te verstaan was met mijn G35 van Logitech, en deze was toch aan zijn
eind, dus kocht ik een nieuwe microfoon.

Specificaties van de fabrikant

Zoals je kan zien heeft de microfoon twee opnamepatronen: cardioid (van de voorkant) en omnidirectioneel (om de microfoon heen). Hier kom ik later op terug.

Eerste Indruk

Mijn eerste indruk toen ik de Snowball uit zijn verpakking haalde, was dat hij erg solide aanvoelt. De microfoon is erg zwaar, en de tripod die erbij zit is gemaakt van metaal, dus dat maakt m nog zwaarder. Het geheel staat hierdoor stabiel op het bureau. Na het inpluggen van de USB kabel, merk ik dat deze aan de losse kant zit. Dit is makkelijk op te lossen, door de twee "tabjes" aan de zijkant van de usb stekker wat naar binnen te buigen. Na het aansluiten op de computer, wordt de microfoon gelijk herkend, geen drivers die geinstalleerd worden dus, gewoon plug and play.

Het Geluid

Het geluid van de microfoon is goed te noemen, zowel van dichtbij als van een centimeter of 10 afstand, ben ik op teamspeak goed te verstaan. Ook heb ik een aantal nummers zang opgenomen, om te kijken of de microfoon daarvoor geschikt is. Ook bij zang is alles oké, hoewel je wel moet uitkijken dat je niet te hard zingt, omdat de microfoon vrij vlug overstuurt.

Samples

Afstand: 2CM Stand 1 - Cardioide

Afstand:2CM Stand 2 - Cardiode, -10dB

Afstand: 10CM Stand 1 - Cardioide

Afstand: 10CM Stand 2 - Cardiode, -10dB

Afstand: 10CM Stand 3 - Omnidirectioneel

Test voor de omnidirectionele stand Er wordt een toon van 440Hz afgespeeld op een telefoon, welke langzaam om de microfoon heengedraaid wordt.

Cover van Whole Lotta Love, opgenomen met de Blue Snowball

Zoals je kan horen, klinkt de microfoon prima voor het geld, het is dan ook een echte aanrader.

Heb jij ook een Blue Microphones Snowball?

Update:

De microfoon wordt sinds zondag niet meer goed herkend in zowel windows als OSx, dus ik ga hem terugsturen.
Update:
Ik heb uit RMA netjes een nieuwe ontvangen, maar gelijk verkocht. Ik wilde niet nog eens het risico nemen dat ie weer stuk ging, en heb een V-Moda Boompro gekocht als vervanging.