Specificaties Over-Ear zonder bediening - Bekijk alle specificaties

Philips SHL3000 (Blauw) Review

gkvdvaart 16 oktober 2014, laatste update op 16 oktober 2014, 278 views

Philips SHL3000 (Blauw)

Zocht een simpele koptelefoon voor op mijn werk om rustiger te kunnen werken. Zal niet de beste zijn maar is wel duidelijk dat ik hem op heb en minder vervelend dan die kleine in-ears.

Pluspunten

• Kleur (is eens wat anders dan wit/zwart)

Minpunten

• Had iets breder mogen zijn
  • Kabellengte

Ik was op zoek naar een koptelefoon voor op mijn werk. Het kan best druk zijn en dan is het wel lekker om even minder 'last' te hebben van de collega's. Dit bereik ik door naar radio te luisteren via internet. Dit kan van alles zijn, van dance tot populair of zelfs sport.

Ervaringen leert echter wel dat een in-ear niet altijd gezin wordt door de collega's en ze dan tegen je aanpraten terwijl je niet doorhebt dat ze aan het praten zijn.

Vanwege bovenstaande (en omdat in-ears op den duur toch wat irritatie lijken op te wekken) was de keuze al vrij snel gevallen op een koptelefoon die over je oren valt, opvallende kleur is een leuke bijkomstigheid.
Geluidskwaliteit staat voor mij niet bovenaan en ik wou er ook niet teveel geld aan uit geven, ik gebruik ze niet dagelijks. Helemaal afsluiten van de buitenwereld is ook niet nodig voor mij, anderen hoeven mijn muziek echter ook niet horen vind ik.

Via een spaaractie bij deze koptelefoon uitgekomen (dus uiteindelijk niks betaald) en nu een tijdje in gebruik.
Kabel is soms net wat te kort (ik kan niet volledig uitstrekken zonder dat de kabel strak staat) maar voor normaal gebruik geen enkel probleem.
De oorschelpen staan vrij dicht bij elkaar (terwijl ik geen groot hoofd heb denk ik). Ik heb daar geen last van maar als je ene groot hoofd heb kan het problematisch zijn denk ik.
Als ik de koptelefoon voor me me op tafel leg op een (voor mij) normaal volume hoor ik de muziek niet.
Inprikken in de koptelefooningang en gaan is het devies, daar kan weinig mee mis gaan, instellen van de hoofdband is makkelijk, is voor iedereen een beetje stoeien hoe die lekker zit.

Ik denk dat je voor de prijs je betaald best een redelijke koptelefoon krijgt

Heb jij ook een Philips SHL3000 (Blauw)?