Apple iMac 27" (najaar 2012) 3,2GHz Review

MadMax12 15 oktober 2014, 582 views

Apple iMac 27" (najaar 2012) 3,2GHz

Door kapot gaan van PC deze iMac aangeschaft. Iets eerder dan gepland was, waardoor ik een iMac uit voorraad heb aangeschaft en niet voor een aangepaste variant ben gegaan.

Pluspunten

• Mooi groot en helder scherm
  • 1 aparaat en geen losse kast + monitor
  • OS X
  • Design

Minpunten

• Trage HDD als je SSD gewend bent
  • Geen SSD

Features Score: 3
Had liever een SSD gehad en de snellere videokaart, maar dat zat er door de haast helaas niet in.

Verder super computer met meer dan genoeg mogelijkheden.
OS X bevalt vele malen beter en de verkrijgbare software is meer dan voldoende.

Gebruik wel regelmatig Windows 8.1 via Bootcamp om te gamen.
Dit werkt ook soepel en de huidige games zijn nog zeer goed speelbaar.

Heb jij ook een Apple iMac 27" (najaar 2012) 3,2GHz?

Reviews door de redactie

Je spreekt van een nadeel dat dit model geen SSD bezit, daar heb je zelf voor gekozen, dus om het dan als nadeel te benoemen lijkt me niet eerlijk.
Als mijn vorige pc het niet had begeven had ik een iMac besteld met SSD, deze waren toen ik deze aangeschaft heb niet in de winkels te koop.
En ik kon destijds geen weken zonder computer.
Dus vandaar deze keus en vandaar dat ik het een nadeel vindt.
Niet ideaal, maar is mee te leven met externe aangesloten SSD's.

[Reactie gewijzigd door MadMax12 op 15 oktober 2014 13:32]

Ik begrijp dat je de keuze hebt gemaakt omdat het model niet beschikbaar was in de winkel. Online AppleStore had wellicht wel gekund?

Wat ik bedoel ik dat je een negatief punt opnoemt aan dit model waar meer aan jezelf te danken is dan aan de iMac. Er bestaat ten slotte de mogelijkheid het model te bestellen met SSD. Je kunt hooguit schrijven dat de HDD traag is (7200rpm) voor je gevoel vergeleken met een SSD.
Je kan er toch zelf een SSD in zetten? Ik heb dit al regelmatig zelf gedaan.
Met de modellen tot 2012 was dit idd vrij simpel te doen als ik het internet mag geloven.
Maar dit is de iMac met de smalle rand en die schijnt wat lastiger te zijn.
Zijn wel diverse oplossingen voor heb ik gezien.
Ga denk ik ook nog wel een upgrade doen naar een 500+ gb SSD.
Maar dat laat ik dan denk ik doen, dan weet ik ook dat het goed zit.
Misschien niet helemaal eerlijk,
@t Madmax12, herformulier het maar naar: "voor dit bedrag mag er best een SSD in"
Als je de tijd pakt en voorzichtig te werk gaat is het wel te doen hoor. Een 512GB MX100 erin en gaan!