Specificaties Over-Ear zonder bediening - Bekijk alle specificaties

Beyerdynamic DT 990 PRO (Zwart) Review

rennor 9 oktober 2014, 1.584 views

Beyerdynamic DT 990 PRO (Zwart)

Prima koptelefoon met mooi gebalanceerd geluid. Geen uitgesproken harde bas. Goede bouwkwaliteit en een uitstekende prijs-kwaliteitsverhouding.

Pluspunten

• Kwaliteit
  • Geluid
  • Comfort

Minpunten

• Bas (voor de liefhebbers ervan)
  • Alleen voor binnen
  • Niet geschikt voor mobiele apparatuur (250 ohm)

Ik heb deze koptelefoon inmiddels een jaar of 6-7. Bevalt nog steeds prima.

Geluid:

Deze koptelefoon geeft een superhelder geluid. Geen uitgesproken/diepe bas, maar een mooi gebalanceerd geluid. Ik gebruik hem voornamelijk op de PC (muziek etc) en voor mijn gitaarversterker. Voor beide toepassingen voldoet hij prima.

Bruikbaarheid:

Door de open uitvoering niet geschikt voor buiten (omgevingsgeluid/dik krulsnoer), neem dan de DT 770. Daarnaast is het een 250-ohm uitvoering waardoor deze niet geschikt is voor een mobiel apparaat.

Comfort:

De DT 990 is voorzien van prettige, zachte kussens. De hoofdband is ook lekker zacht. Niet iedereen zal het dikke krulsnoer trouwens waarderen.

Value for money:

Ik heb er destijds 160 voor betaald. Als je dat uitsmeert over alle jaren dat ik hem gebruik, gecombineerd met het draagcomfort en de geluidskwaliteit, is dit prima in orde. Ik kan hem (of de DT 770) aanraden.

Heb jij ook een Beyerdynamic DT 990 PRO (Zwart)?

Gebruik je hem op de pc met een amp of kan de pc zelf het prima aan?
Laptop trekt het prima, kan hard zat.
Op vele andere sites zie ik staan dat deze koptelefoon veel geluid lekt, dus als je hem op hebt dat bijvoorbeeld de mensen naast je het geluid hard kunnen horen.
Is dat ook echt zo het geval of valt dit allemaal wel mee?
En als je deze koptelefoon op hebt hoor je jezelf ook praten zeker?
Ja, hij lekt geluid. Als je dit niet wilt, moet je de 770 nemen (gesloten model). Je hoort jezelf hierdoor juist niet praten. Hier heb je met de 770 waarschijnlijk wel/meer last van.
Jaa, ik zit zelf ook nog heel erg te twijfelen tussen de dt 770 en dt 990.
De dt 990 heeft wel meer mijn voorkeur omdat je puur jezelf kan horen, anders ben ik bang dat he un skypecalls en op teamspeak bijvoorbeeld gaat schreeuwen en dat wil je niet. Het is wel een nadeel dat het geluid heel erg lekt, maar zal dit zo erg zijn dat een microfoon het op kan vangen?
Weet iemand of je voor deze koptelefoon nou nog een extra koptelefoon versterker nodig hebt? Vuistegel is namelijk dat alle koptelefoons boven de 100 Ohm een extra versterker nodig hebben.
Ik heb gehoord dat deze koptelefoon prima klinkt zonder versterker. Maar met een versterker klinkt hij wss beter en kan het volume wat harder
Moet zeggen dat hij inderdaad prima klinkt zonder versterker en hard genoeg kan. Dat zou dus betekenen dat je niet noodzakelijk een versterker nodig hebt.
Heb je hem getest of gekocht?
Ik ga hem wss binnenkort ook kopen
Ja ik heb hem gekocht. Aangesloten op de headphone out van mijn computer. Ik luister er slechts sporadisch naar dus kan niet veel zeggen over de kwaliteit maar het lijkt me dat het wel goed zit. Het is immers een studio koptelefoon.

[Reactie gewijzigd door juanita op 6 december 2015 23:21]

Ik heb ze vandaag ook ontvangen en ben er echt super blij mee. Het geluid kan bij mij ook hard zat zonder amp. En ik merk ook echt het verschil tussen deze en mijn oude headset (Astro A40). Hij is dubbel en dwars zijn geld waard!!
Mooi om te horen en gefeliciteerd met je aankoop. Als hij hard kan zonder amp dan is een amp niet direct nodig nee.

Ja zo'n headset als de Astro A40 is geen match voor een koptelefoon van dit kaliber. Het is in de reviews noch in de reacties nauwelijks aan bod gekomen maar dit is dus een koptelefoon bedoeld voor in professionele muziek studios om mixes goed te kunnen beluisteren / monitoren.