Kingston HyperX Cloud Zwart Review

Huskes 9 oktober 2014, laatste update op 9 oktober 2014, 1.548 views

Kingston HyperX Cloud Zwart

Deze gaming headset kan ik echt iedereen aanbevelen. Hij zit erg comfortabel en heeft uitmuntende geluidsprestaties. Enige nadeel is dat de microfoon in mijn ogen beter had gekund.

Pluspunten

• Super goed geluid!
  • Draagcomfort
  • Degelijkheid

Minpunten

• Microfoon

Features Score: 5
Opnamekwaliteit Score: 3
Inleiding (history headsets)
Sinds 1 dag ben ik in het bezit van een Kingston HyperX Cloud headset. Deze heb ik besteld nadat mijn Steelseries Siberia V2 USB Frost Blue niet volledig meer functioneerde. Deze had ik reeds 5 maanden in bezit, waarna er al een los contact zat in de volumeregelaar. Deze zal ik ook nog terug sturen ter reperatie, echter wou ik niet lang zonder geluid zitten en heb daarom een nieuwe headset besteld. Het is eenmaal vervelend midden in game maar geluid te hebben aan 1 oorschelp.

Na enkele reviews hier te hebben gelezen op Tweakers.net heb ik besloten voor de Kingston HyperX Cloud te gaan. De reden hiervan was de positieve reacties en de bouwkwaliteit zou bestaan uit aluminium. Tevens was de prijs onder de ¤ 100,- en heb hem aangeschaft voor ¤ 84,- incl. verzendkosten.

Unboxing en eerste indruk
De Kingston HyperX Cloud komt met een vrij grote doos, die er aan de buitenkant zeer netjes uitziet. Na het openen van de doos, zag ik dat alles degelijk aanvoelde (verpakking). Alles was netjes afgewerkt met een zilver glanzend logo “HyperX”.

Het volgende zit in de verpakking:
- Headset
- Microfoon
- Losse oorkussens (stof)
- Kabel met volumeregelaar
- Verlengkabel
- Omzetstuk
- Opberg-/meeneemhoesje

Uiterlijk
Wat mij direct opvalt is de degelijke uitstraling. Veel componenten bestaan uit aluminium en de hoofdband ziet er zeer netjes afgewerkt uit doormiddel van leer i.c.m. rode stiksels. De oorschelpen zijn van plastic, maar dit heeft een aparte structuur waardoor het degelijk aanvoelt. Op de oorschelpen zelf zit wel weer aluminium maar het HyperX logo zich op bevind.

Wat ik apart van deze headset vind zijn de loshangende draden. De draad die het geluid van de ene kant naar de andere kant dient te brengen. Deze steken aan de achterzijde uit en lopen via de hoofdband weer naar binnen. Echter wanneer je deze headset plat op je bureau legt heb je er geen last van dat deze bedrukt worden of op spanning komen te staan. Ze hebben ze punten waarop het aangesloten word goed geplaatst.

Verder vind ik deze headsets denk ik wel de meest degelijke headset die ik ooit in handen heb gehad. Hij voelt goed aan, niet te zwaar en al helemaal niet wanneer je hem op je hoofd zet. Verder ziet hij er tot in de punten afgewerkt uit en heb ik weinig op of aanmerkingen over het uiterlijk.

Lange uren gamen
Zoals Kingston zelf beweerd is deze headset uitermate geschikt om uren lang mee te gamen. Deze moet zo comfortabel zitten, dat je na uren gamen geen last van je oren krijgt. Ik kan me tot nu toe hier alleen maar bij aansluiten. Heb nu enkele uren achter elkaar de headset op me hoofd gehad en heb totaal nergens last van. Dit had ik bij de Steelseries Siberia V2 USB Frost Blue wel. Deze begon na een tijdje te drukken boven op je hoofd en de oorschelpen waren rond bij de Steelseries waardoor deze een veel groter openvlak van je hoofd bedrukt (ook op plaatsen waar het minder wenselijk is).

De Kingston HyperX Cloud komt zijn beloftes na en je kunt urenlang gamen zonder dat de headset vervelend op je hoofd begint te zitten.

Het geluid
Waarschijnlijk is het geluid een van de grootste factoren voor een goede headset. Om te beginnen kan ik deze headset vergelijken met de Steelseries Siberia V2 USB Frost Blue. De Steelseries lijkt meer “bass” tijdens het gamen te hebben, waarbij de Kingston HyperX Cloud juist tijdens het gamen zijn sound “helder” produceert. In het begin is dit natuurlijk wennen. Echter bij enkele uurtjes te hebben gegamed wil ik niet meer terug naar de Steelseries. Deze Kingston HyperX Cloud geeft uitermate goed geluid, dat ik andere sounds hoor die ik met de Steelseries niet eens hoorde.

Verder bij het beluisteren van muziek, vind ik de HyperX Cloud van Kingston er toch wel bovenuit steken in vergelijking met de Steelseries. Het geluid is voller, niet overdreven veel bass en vervormd niet wanneer je het volume volledig open zet. De Steelseries had af en toe teveel bass en vervormde daarom veel stemmen. Dit heeft de Kingston niet. Een voordeel van de Steelseries was dat dit een USB headset was met aparte drivers en software. Hierbij kon je de headset helemaal finetunen, wat bij de Kingston HyperX Cloud niet gaat.

Mijn mening is dat de Kingston HyperX Cloud beter presteert tijdens gamen als zowel muziek luisteren.

Microfoon
Wat betreft de microfoon voldoet deze uitstekend. Alleen moet ik eerlijk toegeven dat de Steelseries wel een betere microfoon heeft. De Kingston HyperX Cloud heeft een aparte Microfoon die in de headset geklikt kan worden. Deze kun je dus wel weer gemakkelijk demonteren. De microfoon is tevens buigbaar en is voorzien van een groot stoffen kussen over de Microfoon (voor ruisonderdrukking). Echter wanneer ik opnames maar met de geluidsrecorder van Windows, dan zit er véél minder zuis op de achtergrond bij de Steelseries. Bij de Kingston HyperX Cloud hoor je een kleine brom op de achtergrond lopen (soort van spanning?). Hierbij scoort de Kingston HyperX Cloud slechter als de Steelseries Siberia V2 USB Frost Blue.

Ik kan niets anders zeggen, dan dat ik de Kingston HyperX Cloud de beste headset vind die ik in jaren heb gebruik. Om een schatting te geven welke headsets ik heb gehad, hierbij het lijstje:
- Sennheiser PC150
- Sennheiser PC151
- Steelseries 5HV2 USB
- Logitech G35
- Steelseries Siberia V2 USB Frost Blue

Ik vind dat de Kingston HyperX Cloud op de volgende punten beter scoort dan bovenstaande headsets:
- Beter geluid zowel bij het beluisteren van muziek als het spelen van games
- Comfortabel
- Degelijkheid
- Materialen die gebruikt zijn
- Losse oorkussens (zowel leren als stoffen)
- Prijs/Kwaliteit

Hiermee wil ik mijn review afsluiten. Mochten er vragen en/of opmerkingen zijn dan hoor ik deze graag!

Heb jij ook een Kingston HyperX Cloud Zwart?

hallo

Ik ben zelf ook van plan om deze headset te kopen, toch nog enkele vragen:

er is geen surround op deze headset (5.1 of 7.1), is dat iets wat je zult missen ingame?

Als je een bril draagt, zitten die oorschelpen dan ook nog comfortabel?

alvast bedankt
de nieuwe kingston hyperx cloud (2) heeft 7.1 virtual surround sound.

[Reactie gewijzigd door sanderalan op 14 februari 2015 11:57]