Specificaties 17,3" (1920x1080), 1,128TB (ssd+hdd) - Bekijk alle specificaties

Medion Erazer X7611 SLIM Gaming Laptop (30016701) Review

Jos66 8 oktober 2014, laatste update op 8 oktober 2014, 1.492 views

Medion Erazer X7611 SLIM Gaming Laptop (30016701)

Prima prijs-kwaliteitsverhouding. Voor 1099 vond ik vrijwel geen andere laptop met deze specificaties. (MSI Leopard 2PE-081 lijkt er qua specificaties ongeveer op) Laptop doet wat ie moet doen: plat zijn, supersnel opstarten, uitstekend mat scherm en een ronduit acceptabel geluid.

Pluspunten

• Prijs kwaliteit verhouding
  • Gewicht beeldscherm verhouding
  • Snelheid
  • Look and feel en behuizing (stevig)

Minpunten

• Toetsenbord en indeling niet mijn smaak
  • ethernet aansluiting aan linker zijkant, ipv aan achterkant
  • Stroom aansluiting aan rechter zijkant, ipv aan achterkant

Mijn eisen vooraf waren: minimaal een I7 processor, SSD geheugen voor besturingssysteem, een voldoende harde schijf en liefst 17 inch scherm, voor max 1200. De bekende merken vallen dan al snel af: of er zit een I5 in, of het is een 15 inch beeldscherm, of de SSD is maar 64 GB enzovoort. Bovendien zit je met dergelijke laptops als snel boven de 1500 euro. Na her en der wat reviews opgevraagd te hebben daarom de stap genomen om voor deze laptop te kiezen, zoals gezegd dus voor 1099 bij 4launch.

De laptop kwam in een degelijke verpakking. In een omdoos met daarin de medion erazer laptop doos. De laptop zat goed verpakt, wat je uiteraard ook mag verwachten. De laptop buitenkant, scherm, toetsenbord en zelfs startknop waren keurig afgeschermd door plastic folie en zacht schuimrubber.

Eenmaal uitgepakt valt op hoe stevig de laptop aanvoelt, de behuizing is van metaal. Toch is de laptop maar 2.7 kilo zwaar. Tot mijn grote verbazing zat er een externe DVD brander bij, mooi meegenomen zeker als je het niet verwacht (zeker niet goed gelezen :z ). Natuurlijk is dit geen design laptop maar het uiterlijk van de laptop bevalt met zeer goed!

Up and running (nu 1,5 dag) doet deze laptop wat je van 'm mag verwachten: snel en toch zeer draagbaar zijn. (mijn (nu) vorige was een DELL XPS M1730 uit 2008, waarvan alleen de stroomadapter al ongeveer 1 kilo woog)

Ik gebruik de laptop hoofdzakelijk voor normaal office gebruik met af en toe een wat zwaarder cost management programma. Belangrijkste reden om dan toch voor deze rijk uitgeruste 'gaming laptop' te kiezen: een groot werkscherm (veel Excel), snel opstarten en reageren (ik heb nu eenmaal een hekel aan wachten en traagheid) en ten derde: ik heb een hekel aan migreren en doe dat het liefst zo weinig mogelijk (herinstalleren boekhoudprogramma, bedrijfsspecifieke software). Games zal ik er niet op spelen, dus hoe die draaien hoor je niet van mij. Wel vond ik een engels review waarin me daar verder op ingaat. Zie:http://www.techradar.com/...azer-x7611-1251165/review ik voelde me uiteraard wel gesterkt in mijn aankoopbeslissing door deze positieve review.

Enige echte minpuntje (maar niet heel groot) tot zo ver vind ik het toetsenbord. Je vingers glijden wat sneller dan normaal van de toetsen af en ik moest nogal zoeken naar bepaalde toetsen. Lettertype is ook niet de standaard van wat ik gewend ben. Maar voor mij niet heel erg want ik sluit altijd een extern toetsenbord aan, vind ik lekkerder typen en laptop komt toch maar 1 keer in de week van zijn plaats als ik naar een klant ga.

Eindconclusie tot dusverre: gezien mijn eisen ben ik tot nu toe uitermate tevreden met mijn keuze.
(excuses voor de magere kwaliteit foto's, zie voor betere foto's: internet)

Heb jij ook een Medion Erazer X7611 SLIM Gaming Laptop (30016701)?

Ik snap niet waarom je ethernet en stroomadapter aansluiting aan de zijkant als minpunt hebt aangegeven. Tegenwoordig vind je moeilijk laptops waarvan er enige aansluitingen aan de achterkant zitten. Wat ik dan wel merk als ik naar de productwebsite van Medion ga:
http://www.medion.com/be/nl/shop/gaming-laptop-medion-erazer-x7611-slim-gaming-laptop-30016666a1.html?searchTerm=Medion+Erazer+X7611+SLIM&x=0&y=0 en dan naar klantenbeoordelingen, zie ik dat iemand geen DVD-writer heeft gehad bij het product; 3 maand geleden. Dit kan liggen aan de leverancier, maar anders zou ik zeggen, goede klant beluistering (ik weet niet hoe ik het anders moet verwoorden). Dit gezegd zijnde goede review.
Sinds de derde keer laden (2 dagen na ontvangst) doet de netadapter bij mij niet meer. DoA aangemeld - benieuwd hoe lang en hoe moeilijk ze doen over support en over vervanging of reparatie. :/ Hopelijk is de laptop zelf niet stuk...
Balen zeg. Al iets gehoord?