Specificaties Bedraad Qwerty met Membraan toetsen - Bekijk alle specificaties

Steelseries Apex (Qwerty US) Review

Llauron 8 oktober 2014, 92 views

Steelseries Apex (Qwerty US)

Vrij robuuste, ruim customisable, strak vormgegeven gaming toetsenbord.

Pluspunten

• 2 USB poorten
  • Verlichte toetsen, kleur en intensiteit aan te passen
  • Veel macro-toetsen
  • Grote spatiebalk is handig tijdens het gamen
  • Efficient gebruik van de ruimte

Minpunten

• Extra pijltjes toetsen zitten in de weg, maar misschien moet ik er nog aan wennen
  • Media toetsen wat onhandig geplaatst

Tijdens de Tweakers Express heb ik een steelseries pakket gewonnen, bestaande uit dit toetsenbord en een Rival optical muis. Onderdeel van de deal is om binnen twee weken na ontvangst een review te schrijven. Van deze twee weken heb ik ongeveer één week ook echt dit pakket kunnen gebruiken. Ik zal proberen om mijn ervaringen in deze korte periode over te brengen.

Ergonomie
De rand aan de voorkant loopt vrij ver door, waardoor je je handen hier vrij makkelijk op kunt laten rusten. Ook de extra brede spatiebalk is makkelijk te vinden door je duim tijdens het gamen. De verhoogde macrotoetsen maken ze makkelijk te vinden en ook makkelijk te onderscheiden van de F toetsen.
De plaatsing van de mediatoetsen aan de rechterzijde vind ik een beetje ongelukkig. Ik neem aan dat deze naar de rand zijn verplaatst omdat je deze vrij weinig nodig zult hebben tijdens het gamen, en de nadruk van de functionaliteit juist op het gamen is gelegd.

Functionaliteit
Het toetsenbord heeft aan de achterkant twee USB poorten, handig. In de quick install staat dat beide USB stekkers die het toetsenbord heeft ingestoken moeten zijn om de USB poorten te laten werken, maar het lijkt er op dat hij aan één stekker ook genoeg heeft.
Behalve de 4 pijltjestoetsen heeft dit toetsenbord ook twee diagonale toetsen. Zelf vind ik deze onhandig, maar het zou ook kunnen dat ik hier nog aan moet wennen. Voorlopig gebruik ik gewoon WASD met gamen.

Precisie
Toetsaanslag werkt prima.

Vormgeving
Het toetsenbord is vrij breed, en hieraan ben ik nog steeds aan het wennen. Hij neemt een prominente plaats in op mijn bureau. Hij is vrij strak vormgegeven, maar misschien iets te rechtlijnig voor mijn smaak. De toetsen zijn vrij egaal verlicht, waarbij de kleur en intensiteit van de verlichting kan worden aangepast naar eigen smaak.

Bouwkwaliteit
Het toetsenbord komt vrij robuust over. De USB kabel is gevlochten, en lijkt van goede kwaliteit. Door de rubberen pads op de onderkant staat hij vrij stevig op het bureau. Ik verwacht dat hij een lange tijd zal meegaan.

Drivers en ondersteuning
De drivers waren makkelijk te downloaden, en de software werkte prima. Ik heb gehoord dat anderen hier problemen mee hebben gehad, en dit lijkt vooral door compatibiliteitsproblemen te komen.
Het was even puzzelen welke opties er allemaal zijn om het keyboard te customizen, want het zijn er zo veel. Ik heb ze nog niet allemaal kunnen uitproberen, dus heb ik nog niet de volle potentie van deze functies kunnen benutten.

Ik ben heel blij met deze prijs :*)
Alle gekheid op een stokje, ik vind de prijs redelijk voor het product dat geleverd wordt.

Conclusie:
Vrij robuuste, ruim customisable, strak vormgegeven gaming toetsenbord. 4 sterren.

Heb jij ook een Steelseries Apex (Qwerty US)?