Samsung Galaxy S 5 S View Cover Zwart Review

LarsvdBroekNewbie 7 oktober 2014, 1.095 views

Samsung Galaxy S 5 S View Cover Zwart

Ziet er mooi uit, maar heeft enorm veel irritatie puntjes. De cover blokkeert de volume-knoppen voor een groot deel als hij open is. Als de cover achter de mobiel gevouwen (open) op tafel ligt, dan registreert hij dat als gesloten, waardoor je mobiel wordt geblokkeerd.

Pluspunten

• Mooi uiterlijk
  • Goed werkend scherm
  • Bied goede bescherming

Minpunten

• Blokkeert volume knoppen
  • Als hij open op tafel ligt (achter de mobiel gevouwen), registreert hij dat als dicht waardoor de mobiel wordt geblokkeerd.
  • Na lange langere tijd open te zijn geweest, blijft hij niet uit zichzelf dicht (veert terug)
  • Vervangt de originele achterkant, waardoor je de originele achterkant moet bewaren, of opnieuw kopen zodra je besluit om de cover niet meer te gebruiken.
  • Functies in het scherm zijn erg beperkt
  • Cover zit erg in de weg tijden horizontaal gebruik

Navigatiesoftware Score: 2
Het is dat ik hem gratis heb gekregen bij mijn Galaxy S5 (actie), maar anders had ik mijn geld terug geeist. Ik dacht in het begin dat de klachten misschien lagen aan het feit dat ik niet gewend was aan een view-cover, en dat ik gewoon even moest wennen, maar nu ben ik meer dan een maand verder en ik erger me er nog steeds aan. Ik ben erover aan het twijfelen of ik niet geld moet gaan uitgeven aan een merkloze cover voor alleen de achterkant en vervolgens deze weg te gooien. Het enige positieve dat ik er over kan zeggen is dat het uiterlijk mooi is, meer niet. Ik ben erg ontevreden.

Ga je deze cover toch gebruiken, bewaar dan voor de zekerheid de oude achterkant goed, anders zit je hier aan vast.

Heb jij ook een Samsung Galaxy S 5 S View Cover Zwart?

Ik vind je review behoorlijk karig en behoorlijk gericht op jouw negatieve punten.

Ik heb dezelfde cover en wanneer ik hem compleet open klap registreert mijn telefoon dit niet als open. Misschien is jouw exemplaar defect?
Misschien ook verstandig om te vermelden dat er knoppen in de cover zitten voor de volume bediening, deze kan je bedienen terwijl de cover gesloten is.
Daarnaast vind ik het gezien de totale dikte van de telefoon erg prettig dat hij de cover vervangt, dikke hoesjes zijn niet zo fijn.
Het klopt inderdaad dat de geluidsknoppen gewoon zijn te bedienen als mn hoesje dicht is, maar dat is hem nou juist. Als mn hoesje dicht is gebruik ik mijn geluidsknoppen nauwelijks. Als hij open is daarentegen wil ik mijn geluid vaak wel aanpassen, en daarbij heb ik apps die ik heel erg veel gebruik die de geluidsknoppen als navigatie knoppen gebruikt. Dit zorgt ervoor dat het gebruiksgemak van de app wordt verhinderd door mijn hoesje.
Ik herken mij volledig in je review, het is dat ik niet snel moeilijk doe, maar het is eigenlijk gewoon een half defect product. Je verwacht dat na verloop van tijd de beschermklep van het scherm wel wat soepeler zou worden (lees: niet vanzelf open klappen), echter dit heb ik nog niet vernomen. Het effect is dat de telefoon niet bepaald goed beschermd wordt. Dit was helaas de enige reden dat ik het hoesje gekocht heb. Ik heb nu weer de normale back cover geplaatst.