Specificaties Bedraad Qwerty met Cherry MX Red switches - Bekijk alle specificaties

Corsair Vengeance K95 (International English) Review

DivadaviD 3 oktober 2014, laatste update op 19 maart 2015, 574 views

Corsair Vengeance K95 (International English)

Bijna perfect toetsenbord. Bijna....Als de ledjes niet zo fragile waren.

Pluspunten

• Solide
  • Cherry MX Red switches
  • Programeerbaar
  • Indivueel achtergrond verlichte toetsen, per stuk aan/uit schakelbaar

Minpunten

• led lamples zijn erg kwetsbaar.

Ik had dit toetsenbord online besteld . Bij aankomst bleek een led lampje niet te werken. Om ruilen voor een nieuwe was geen probleem. Nu al een jaar in bezit en een Game toets, de C en de B toetsen brand geen ledjes meer. Het probleem met de uitvallende ledjes vind Ik wel jammer, want verder is het een heerlijk toetsenboard.

Mooi afgewerkt met luxe polssteun die vast geschroefd zit (onverwoestbaar!) en premium ondergrond van de toetsen en behuizing van geborsteld roestvrij staal. Ook de volume regelaar is van staal. De achtergrondverlichting op iedere toets is voor iedere toets aan of uit te zetten. Ook kun je het toetsenbord makkelijk schoonmaken door de key-caps te verwijderen. Als je dit doet dan zal je de Cherry Red MX Switches zien. Het typen op deze switches bevalt mij prima.

De gaming toetsen zijn makkelijk en uitgebreidt programeerbaar met de software van corsair. De kabel van het toetsenbord is mooi afgewerkt in een dikke zwart ge-sleevede kabel waarmee je het toetsenbord en de USB2 passtrough aan de computer verbind.

Ik ben vergeten hoeveel toetsen het keyboard tegelijkertijd kan registreren, maar het zijn er meer dan het aantal vingers en tenen dat een gemiddeld mens heeft.

UPDATE 19-03-2015: Het toetsenbord aangeboden aan de RMA service van Corsair. DHL kwam het kosteloos thuis bij mij ophalen en 8 dagen later werd de opvolger K95 RGB nieuw in doos aan mij overhandigd.

Heb jij ook een Corsair Vengeance K95 (International English)?

Heb je al geprobeerd contact op te nemen met Corsair? Ze hebben een redelijk goede support afdeling. Zeker als je toetsenbord nog binnen de fabrieksgarantie valt, kun je proberen contact op te nemen om je toetsenbord te laten vervangen of te laten repareren.

Enige nadeel is dat je 'm wel even kwijt bent. Naar mijn ervaring werkt Corsair wel snel, daarom zal je 'm ook niet langer dan 1 á 2 weken kwijt zijn.
Het duurde 8 dagen om het toetsenbord kosteloos op te sturen naar Corsair en een nieuwe werd geleverd. Met upgrade zelfs. Ik type nu op de opvolger de K95 RGB zonder enkele bijbetaling te hebben gedaan.
Kijk eens aan! Goed dat je 'm hebt opgestuurd! Het had al netjes geweest van Corsair als ze het toetsenbord hadden vervangen... maar een upgrade is eigenlijk helemaal geweldig! :)

Is er trouwens veel verschil tussen de K95 en de K95 RGB? Of is het alleen de kleurtjes van de LED verlichting?
Buiten de verlichting is de software is heel uitgebreid. Op het eerste gezicht oogt het ietwat onpraktisch, maar daar staat uiteraard tegenover dat er nog meer mogelijkheden is om hem te personaliseren.

De USB passtrough is bij de RGB verdwenen. Om hem om voldoende stroom te laten beschikken is het wel nodig om hem te verbinden met 2 USB kabels als je pc alleen over USB2 poorten beschikt. Aangesloten op een USB3 poort hangt er een kabeltje los niets te doen.

Er is een verborgen 'firmware reset' knop toegevoegd aan de RGB versie.

I.P.V. het bescheiden in het aluminium gelaserde corsair logo is de RGB uitvoering voorzien van het 'Corsair Gaming' logo wat er al sticker op is geplakt. Dit vind Ik eigenlijk het enige nadelige van de RGB versie.

Verder is hij identiek aan zijn voorganger.
En zó rot dat ik nu al TWEE KEER RMA heb gedaan en télkens te horen krijg dat ze alleen maar het product dat je ze stuurt mogen terugsturen, dus ondertussen het tweede toetsenbord na 3 maanden LEDs kapot en ik wacht nu op de nieuwe, waarvan ik geen idee heb of ik een RGB krijg of niet, omdat ze 90% van mijn vragen niet beantwoorden en ook nooit duidelijk antwoorden wanneer ze eens wel inhoudelijk ingaan op mijn vragen.

Aardige mensen en relatief snel antwoord, maar jézus wat is mijn ervaring compleet anders dan die van elk ander persoon...
Goed idee van jou. Ik heb het de tweede keer er maar bij laten zitten, Ik ga hier toch maar even achteraan.