Canon Digital Ixus 700 (7MP, 3x zoom, 37-111mm, f/2.8-4.9) Review

SledgehammerNL 26 juni 2005, 481 views

Canon Digital Ixus 700 (7MP, 3x zoom, 37-111mm, f/2.8-4.9)

Pluspunten

• Zeer compleet
  • 7 megapixel
  • Stevige aluminum behuizing
  • Groot 2 inch display
  • Zeer gebruiksvriendelij- Snel

Minpunten

• Misschien iets te klein voor grote handen

Uitbreidbaarheid Score: 4
Batterijduur Score: 4
Snelheid en automatiek Score: 5
Ik heb deze camera onlangs aangeschaft ter vervanging van een enkele jaren oude 4 megapixelcamera. Ik wilde een camera die snel opstart, snel gebruiksklaar is, simpel qua instellingen en snel met het wegschrijven. Alles vind ik in deze camera terug!
Het opstarten gebeurd in minder dan 1 seconde (0,7 sec om precies te zijn). Het instellen is vrij simpel en de mogelijkheden zijn grandioos! Je kunt alles op auto zetten, maar handmatig is alles in te stellen. Ook kun je kleuren omwisselen (bijvoorbeeld van rood naar blauw), RAW-bestanden zijn zelfs mogelijk, zwart-wit, sephia etc etc.
Vanwege de snelheid van de camera heb ik er ook een snell kaart bij gekocht (Scandisk Extreme III 1 GB). Deze kaart schrijft en leest 20 MB/sec...veel sneller kan op dit moment niet.
De body is klein maar toch stevig (aluminium), het display groot en helder (2 inch). Extreem grote handen zouden echter problemen kunnen krijgen met de knopjes...die zijn redelijk klein. Qua batterijduur is het ook acceptabel. Een reserve is gewoon overbodig. Binnen een uur is de accu weer vol.
Ik heb de camera gekocht via internet. Zonder Nederlandse gebruiksaanwijzing. Met de Duitse lukt het ook en op internet is ook een Engelse te downloaden.

Heb jij ook een Canon Digital Ixus 700 (7MP, 3x zoom, 37-111mm, f/2.8-4.9)?