Leagoo Lead 1 Zwart Review

krissie100 2 oktober 2014, laatste update op 2 oktober 2014, 1.894 views

Leagoo Lead 1 Zwart

Deze Leagoo Lead 1 geeft erg veel kwaliteit voor de prijs, gewoon een vlot toestel, wat qua snelheid vergelijkbaar is met een Moto G!

Pluspunten

• Prijs/Kwaliteit
  • Design
  • Snelheid
  • Bouwkwaliteit

Minpunten

• Camera
  • Batterij

Hierbij mijn review over mijn Leagoo Lead 1

- EU lader
- USB kabel
- Engelse boekjes
- Leagoo Lead 1

De doos ziet er goed uit, en er is echt over nagedacht, Binnenkant is allemaal verdeeld in bakjes, waar bijvoorbeeld de oordjes zitten, of de lader of de micro USB kabel.

Behuizing en formaat:

De behuizing zit sterk en degelijk in elkaar, geen kraakjes of buigingen. De achterkant is mooi vind ik, de hele achterkant is bedekt met putjes, wat je bijvoorbeeld in de Samsung Galaxy S5 ook terugvind. Hij voelt goed aan en houd prima vast ondanks het formaat, wel is het aan te raden dat je gewoon twee handen gebruikt bij het bedienen.

Aan beide zijkanten van de telefoon zit een mooie zilveren aluminium strip wat er luxe uitziet en zit mede daardoor ook echt goed in elkaar, Verder is de boven- en onderkant van de telefoon van zwart plastic, wat er wel wat goedkoop uitziet, maar absoluut van goede kwaliteit is. Op de achterkant van de telefoon zit een mooie vierkante camera met daaronder de flitser in een zilver plaatje met daarop ''Lead 1'' wat er ook weer luxe uit ziet.
De bezels aan de zijkanten van het scherm zijn vrij klein, dus is de telefoon niet zo breed, de bezels onder en boven het scherm zijn wat groot en maken de telefoon vrij lang, vergelijkbaar met de iPhone 6 plus, alleen de lead 1 is niet te buigen.

Scherm:

het 5.5 inch scherm is een 1280 x 720 pixel scherm en dat ziet er erg goed uit, ook in de praktijk ziet het er gewoon goed uit, de kleurweergave is mooi, een tikkie aan de blauwe kant misschien. Dankzij het IPS scherm zijn de kijkhoeken zeer goed en gewoon net zo goed als een Galaxy S5 of HTC One etc. Buiten is het scherm ook prima af te lezen, hij is niet super helder maar goed genoeg.
Het scherm is heel gevoelig en reageert goed op touches en heeft geen rare mankementen en doet gewoon goed zijn werk.
Onder het scherm zitten nog 3 capacitieve knoppen die een beetje oplichten, overdag zie je de verlichting ervan haast niet, maar 's avonds wel.

Camera:

De camera is 13MP, daardoor schiet hij prima plaatjes, maar niet hoogstaand, buiten in het licht zijn ze prima, maar als het iets donkerder wordt begint de ruis al. De camera beschikt over een enkele flitsen welke eigenlijk niet fel genoeg is om in het donker een aardige foto te nemen, waardoor de camera in het donker gewoon waardeloos is.

Software:

De software loopt prima met een eigen skin van Leagoo eroverheen die wat heeft van miui, want er is geen applicatieoverzicht.
Inmiddels heeft de Lead 1 ook al 2 OTA updates gehad, Dus Leagoo lijkt veel waarde te hechten aan de gebruikers ervan.
Ook draait de Lead 1 al op android 4.4.2 Kitkat, waardoor je helemaal bij bent.

Wake Gesture:

De lead 1 heeft ook ter beschikking de 'wake gesture' dit houd in dat je door double tap je telefoon kan ontgrendelen, en dat werkt erg goed, soms doet hij het niet, maar meestal wel.
Ook kan je door bijvoorbeeld een C te tekeken op het scherm meteen de camera openen en foto's gaan maken! Erg prettige functie.

Prestaties:

De snelheid van het toestel is prima, even snel als mijn Huawei Honor 3C, Het toestel heeft 8Gb opslag waarvan 5,8GB beschikbaar, maar hij is nog uitbreidbaar met een micro sd kaart.
De GPS is de beste die ik tot nu toe heb meegemaakt bij een toestel gebaseerd op een Mediatek processor. De meeste games speelt hij prima af, zoals Real Racing 3, Fifa 15: Ultimate team, Asphalt 8 etc. en dankzij het grote scherm speelt dat erg prettig. De telefoon wordt ook niet heet, waardoor hij altijd prima vast te houden is.
De wifi verbinding is met mijn linksys router gewoon erg goed, maar met de meegeleverde Ziggo router valt de verbinding elke 5 minuten weg, afstand is wel goed, maar helaas valt hij telkens weg, hij geeft wel aan dat hij verbinding heeft maar er laad dan geen enkele pagina.

Benchmarks:

Ik heb de benchmarks: Antutu en Quadrant standard gedraaid, mocht iemand graag nog andere benchmarks zien dan hoor ik het!
Hierbij de resultaten:

Batterij:

De batterij begon stroef, met slechte batterij calibratie en snel leeg, maar dat is na een week verdwenen en nu is de batterij gewoon prima te noemen, Met wat internetten en wat filmpjes haalt hij vaak 4,5 tot 5 uur screen-on time met een totaal van 16 uur aan.
Het opladen gaat met de bijgeleverde lader en kabel redelijk snel, in 4 uurtjes is hij meestal wel van 15% naar 100%.

Conclusie:

Dit is een perfecte telefoon voor mensen die snelheid willen, een groot scherm willen dat er goed uit ziet, een aardige batterij willen en niet teveel willen uitgeven aan een telefoon.

Hij is nu onder andere te koop bij CooliCool voor maar 92 euro!

Heb jij ook een Leagoo Lead 1 Zwart?

Staat ook in de review, zie ook dat plaatje onder prestaties,
Maar GPS is de beste die ik tot nu toe heb gehad van een toestel met mediatek processor.
Hoe is het bellen? Dat mis ik in je review ;). Ik heb met de speaker en headset geen problemen, maar gewoon aan mijn oor is het volume heel zacht. Niet mee te bellen op straat met omgevingsgeluid.
Er zijn blijkbaar 2 build A0 en A2. Leagoo support vroeg me daar specifiek om toen ik met dit probleem aan kwam.

[Reactie gewijzigd door ManiacsHouse op 3 oktober 2014 08:55]

A0 en A2 heb ik allebei niet, over volume kan ik weinig zeggen want ik bel alleen op rustige plekken ;)
Maar iets harder zou idd wel fijn zijn
Hoe zit het met GPS?
Overheen gelezen...my bad!
Leuke review voor een (voor mij) redelijk onbekend toestel