Bose QuietComfort 25 voor Apple (Zwart) Review

OxyDrokz 2 oktober 2014, laatste update op 21 maart 2015, 1.793 views

Bose QuietComfort 25 voor Apple (Zwart)

Noise cancelling ongeėvenaard, geluidskwaliteit voor deze prijs middelmatig. Uitstekend gebouwd, goede pasvorm.

Pluspunten

• Noise cancelling subliem
  • Bouwkwaliteit
  • Microfoon in bedrading
  • Passief te gebruiken (lege batterij)

Minpunten

• Geluidskwaliteit (niet slecht, maar verwacht meer voor deze prijs)

De QC15 leek geen opvolger nodig te hebben, een uitstekende ANC (active noise cancelling) koptelefoon die vooral onder reizigers en kantoorpersoneel goed bleef verkopen.
Bose heeft dan toch een nieuwe versie gemaakt. Grote voordeel is in mijn ogen de mogelijkheid om hem ook passief te gebruiken; Als de enkele AAA op is, kun je gewoon nog verder luisteren, zonder ANC natuurlijk. In de stevig draaghoes zit ook nog een boring om een batterij in te bewaren, en een vliegtuigstoeladapter.

De ANC is onovertroffen. Zet hem aan in een vliegtuig en je hoort vrijwel geen omgevingsgeluid meer. Een beetje zoals in de film Gravity ;) De schelpen vallen mooi over de oren, en de beugels zijn goed aan te passen. Pasvorm is dus prima. Ook is de band een heel stuk te verlengen, niemand heeft zo'n groot hoofd, maar het is handig als je hem om je nek wilt hangen.

Wat dan opvalt is de geluidsweergave. Veel bas, en voor de 300,- is er veel betere geluidskwaliteit beschikbaar. Dat valt dus een beetje tegen...

De bedrading is aan twee kanten los te maken. Aan de hoofdkant een speciale plug, andere kant normale jack-plug.
In de draad zit een microfoon met + / bel / - knoppen erop. Op (nieuwere) Apple apparatuur werkt dit allemaal. Android kan alleen de mic en pauze / opneem / ophang knop gebruiken. Blackberry schijnt ook te werken, maar heb ik niet kunnen testen.

De noise cancelling is wat mij betreft de beste op de markt. De bouwkwaliteit is super, draagmapje erbij, passief te gebruiken, prima in orde allemaal.

Kleine update na een hoop uren in een vertrekhal, vliegtuig, boot, trein;
Hoe lang de batterij mee gaat kan ik niet precies zeggen. Panasonics houden het in ieder geval langer dan 36 uur vol, waarbij 75% muziek luisteren, 25% alleen ANC.
De meeste mensen zijn erg onder de indruk van de geluidsonderdrukking als ze hem van me willen testen. En dat is ook logisch.

Heb jij ook een Bose QuietComfort 25 voor Apple (Zwart)?