Audio-Technica ATH-M50 (Zwart) Review

DivadaviD 30 september 2014, laatste update op 30 september 2014, 405 views

Audio-Technica ATH-M50 (Zwart)

Uitstekende kwaliteit voor een eerlijke prijs.

Pluspunten

• Uitgebalanceerde tonen
  • Prijs/Kwaliteits verhouding

Minpunten

• Na lange tijd in gebruik zwetende oren
  • Kabel niet vervangbaar

Op mijn zoektocht naar een nieuwe hoofdtelefoon had Ik in mijn voorbereiding diversen hoofdteleffoons overwogen. Na mijn research gekozen voor de ATH-M50 (Zwart)..

Ik ben zeer tevreden over deze hoofdtelefoon. Het geluid is zoals Ik het best omschrijven kan: uitgeballanceert. Hoge-, mid- en lage tonen precies zoals ze horen te klinken. Ik luister hier 'puur' naar: zonder geen enkele equalizer of andere 'vervormings-vervuiling' gebruiken.

Er zijn genoeg hoofdtelefoons die meer kosten en minder geluidskwaliteit weergeven. Qua prijs/kwaliteits verhouding is deze voor mij nog steeds een aanrader en Ik heb het beestje al 1,5 jaar in gebruik. Om die redenen neem Ik voor lief dat mijn oren na een paar uur beginnen te zweten.

Er zit een hele lange kabel aan (Ik ben even vergeten hoe lang precies maar de kabel is erg lang) met aan het uiteinde een goudvergulde 2.5mm aansluiting en een goudvergulde 3.5mm adapter die er in de 2.5mm aansluiting geschroefd kan worden wordt meegeleverd.

Het eenigste 'nadeel' vind Ik dat (en dat is vandaag de dag nog steeds zo met de meeste hoofdtelefoons) is dat Ik liever de aansluitkabel afkoppelbaar/vervangbaar zou willen zien. Maar mocht het voorkomen dat de hoofdtelefoon vandaag nog zijn eindlot tegenkomt, zou Ik morgen nog dezelfde aanschaffen. TOPPRODUCT!

Heb jij ook een Audio-Technica ATH-M50 (Zwart)?

Defineren niet, het is mijn mening zoals Ik het ervaar. In ieder geval zijn alle tonen aanwezig en zuiver.
Hmmm.. ok. Omdat je zegt "precies zoals ze horen te klinken" vroeg ik me af hoe die tonen dan precies horen te klinken. Aangezien nergens staat beschreven hoe een toon precies hoort te klinken en dit lijkt mij dan ook persoonlijk voorkeur.
Kan je dit "Hoge-, mid- en lage tonen precies zoals ze horen te klinken." voor mij defineren? :P