Specificaties In-Ear zonder bediening - Bekijk alle specificaties

Brainwavz Delta IEM Earphones (Aluminium) Review

tokko1 28 september 2014, laatste update op 6 december 2014, 2.072 views

Brainwavz Delta IEM Earphones (Aluminium)

Pluspunten

• Betaalbaar
  • All metal housing
  • Goede geluidskwaliteit

Minpunten

• Overall matige bouwkwaliteit
  • Geen bewaardoosje als accessoire

Nu ik een heel assortiment aan koptelefoons heb van het iets hogere segment, Brainwavz, Xears etc wil ik ook wel iets hebben om te vergelijken met de wat goedkopere koptelefoons van bijvoorbeeld Awei.

Dus bij MP4Nation de Brainwavz Delta besteld. Hij kwam met FedEx in een envelop aan. Daarin zat weer een envelop en daarin het Brainwavz doosje. “Verpakkingception” zullen we het maar noemen :p
Qua verpakking is de doos waarin de Delta komt zoals je bij Brainwavz mag verwachten van hoge kwaliteit en met professionele uitstraling. Maar wel overall duidelijk een lager segment koptelefoon. Hij komt niet in een over-sized doos zoals de S5 of S1 maar in een meer bescheiden doosje. Dit geld ook voor de accessoires die bijgeleverd worden. Geen doosje bijvoorbeeld, maar toch wel een assortiment aan oortjes zodat je kan kiezen welke het beste bij jou past (onder andere ook Comply Foam tips).
Brainwavz maakt reclame met All-metal-housing, wat de Delta ook heeft. De behuizing is een volledig aluminium behuizing om de speaker met een opvallend rood(geverfd) aluminium kapje aan het einde. Hier zit het dus wel okť mee, ondanks dat het hele setje ‘nogal’ licht aanvoelt, maar dit kan ook zijn omdat ik thuis vaak mijn (zware) Brainwavz R3 gebruik.
Ga je naar de kwaliteit van de overige onderdelen kijken en de afwerking zie je dat het een redelijke low-end koptelefoon is. Al is de kabeldikte wel zo dik dat er niet te snel kabelbreuken zullen optreden.

Qua geluidskwaliteit doet de Delta niet onder voor veel koptelefoons in een hoger segment. In Nederland zou ik hem vergelijken met 30/40 euro “A” merk koptelefoons.
Soundsignature van de Delta is een gebalanceerde ietwat zwakke bas maar met daartegenover duidelijke en heldere instrument en spraak.

De Brainwavz Delta zijn voor de prijs waar ze voor worden verkocht qua geluidskwaliteit het geld waard. Op geluidskwaliteit is niet heel veel bezuinigd maar de bouwkwaliteit van met name de kabel en aansluiting bij de oortjes is toch wel stevig de hand op de knip gehouden. Ga je naar het overall plaatje kijken dan is dat toch iets minder het verhaal. Ik ben bang dat Brainwavz dit keer te veel ingeleverd hebben aan bouwkwaliteit om het geluid nog een beetje op niveau te houden voor deze prijs.
Wil je de Brainwavz Delta ook kopen?
Bij MP4Nation hebben ze hem voor ]$22,50 dat is z’n §17,50.
Voor meer informatie kan je nog kijken op de officiŽle site van Brainwavz.

Heb jij ook een Brainwavz Delta IEM Earphones (Aluminium)?