Specificaties On-Ear zonder bediening - Bekijk alle specificaties

Sennheiser PMX 95 (Zwart) Review

itsonu 28 september 2014, laatste update op 11 december 2016, 339 views

Sennheiser PMX 95 (Zwart)

Een mooie koptelefoon met - voor die prijs - goed geluid. Comfortabele pasvorm en zeer degelijk.

Pluspunten

• Goed geluid
  • Degelijk gebouwd
  • Goede pasvorm

Minpunten

• geen

Ik heb deze koptelefoon nu zo'n jaar in bezit en deze wordt dagelijks op de fiets, door weer en wind, gebruikt in combinatie met een GoGear van Philips. De keuze om deze koptelefoon te nemen is ten eerste omdat het een nekband heeft. Oortjes zitten bij mij nooit goed (ligt waarschijnlijk aan de anatomie van mijn oren :)
Voorheen gebruikte ik altijd de PMX 60, die had 1 groot nadeel: na ongeveer een half jaar intensief gebruik ging de aansluiting bij de plug kapot. Zo af en toe had ik dan nog wel de aankoopbon en kreeg ik van Sennheiser wel een nieuw exemplaar, maar evenzovaak was ik de bon kwijt, dus balen en maar weer een nieuwe kopen.
Toen deze PMX 95, ietsje duurder, op de markt kwam heb ik deze aangeschaft. Direct waren er al 3 pluspunten:
GELUID
Het geluid is beter dan de PMX 60. Bij de PMX 60 moest ik altijd wat knutselen aan de geluidsinstelling om een mooi diep geluid te krijgen, de PMX 95 heeft dit van zichzelf al.
PASVORM
Doordat de schelpen iets kantelbaar zijn is de pasvorm verbeterd. Je kunt de juiste hoek instellen zodat de nekband precies goed in de nek valt en de schelpen goed over de oren passen.
DESIGN
Het design van de koptelefoon heeft wel iets retro-achtigs en dat vind ik wel mooi.

Maar dan de DUURZAAMHEID.
Daar heb ik tot nu toe nog geen uitspraak over durven doen. Het snoer en de plug zagen er wel solider uit en voelden ook solider aan, maar dat kon altijd nog uiterlijke schijn zijn. Maar nu na een jaar intensief gebruik durf ik wel te zeggen dat de duurzaamheid uitstekend is. Het snoer heeft ook een soort van 'anti-in-de-knoop' eigenschap. Het gebeurt maar zelden dat de draad in elkaar gedraaid is of in de knop zit. Het gebeurt ook regelmatig dat ik met het snoertje ergens achter blijf haken en dat de stekker dan uit mijn GoGear getrokken wordt, maar zelfs dat heeft de koptelefoon tot nu toe overleefd.

Aanvulling december 2016 tav duurzaamheid.
Hij doet het nog steeds! heb nu zelf bij Sennheiser nieuwe kussentjes moeten bestellen, eentje is nu bijna doorgescheurd langs de rand, maar dat is niet vreemd bij dagelijk gebruik door weer en wind (wel prijzig 12,50)
Ondertussen wordt ie ook gebruikt i.c.m. een Fiio X1
Overigens, jammer dat die niet meer te koop is. Heb wat rond zitten kijken maar dat gaat straks lastig worden om een vervanger te vinden.

Heb jij ook een Sennheiser PMX 95 (Zwart)?