Pioneer SE-CL721 (Zwart) Review

Tester007Newbie 26 september 2014, laatste update op 26 september 2014, 191 views

Pioneer SE-CL721 (Zwart)

Redelijke oordoppen voor een zacht prijsje. Ondanks dat de midden- en hoge tonen worden onderdrukt voor Bass. Qua geluid verschilt het niet veel van doppen van 20,-(Sony MH750).

Pluspunten

• Design
  • Bassweergave is goed voor de prijs
  • Verschillende maten oordopjes
  • 3 jaar garantie

Minpunten

• Bassweergave gaat te veel ten koste van de rest van het spectrum
  • Bassweergave heeft te weinig meerwaarde om het verlies van andere tonen op te vangen
  • heb het gevoel niet veel beter geluid te krijgen dan oordoppen van 20 (MH750BK)
  • Voelen log en breekbaar aan
  • Doppen kunnen vacuum zuigen in je oor bij het plaatsen
  • relatief laag volume
  • weinig afsluiting van omgevingsgeluid

Nadat ik de reviews had gelezen (op bijv. bax.nl) stond ik te trappelen om deze oordopjes uit te proberen. Zelf hou ik er van als er een goede bass in oordoppen zit, en heeft vaak de eerste prioriteit bij mij. Ook ben ik iemand die niet voor 1 specifiek merk gaat maar verschillende merken probeert. Echter, er moet een een redelijke verdeling zijn van hoge- midden- en lage tonen, en deze vind ik hier nou niet in terug.
Ten eerste zitten de doppen voor geen meter (bij mij), ongeacht welke maat ik gebruik. De medium is te doen als ik de doppen goed aandruk. Maar als ze eenmaal zitten, en je hebt optimaal geluid, dan is het geluid wel heel zwak. De hoge en midden tonen zijn dof, en de bass heeft geen of minimale meerwaarde t.o.v. sony oordopjes van nog geen 20,-. Ik vind dit kwalijk als jij je product market voor ''Bassheads''. Ik had hier meer van verwacht, zelfs voor deze aangename prijs. Het kan namelijk wel, zonder voor ''Bassheads'' te zijn...
Als het kon, zou ik ze gelijk terugsturen.

Heb jij ook een Pioneer SE-CL721 (Zwart)?