Specificaties 5" display, 3G-support, met geheugenslot - Bekijk alle specificaties

Motorola Moto G (2014) Zwart Review

emistery 23 september 2014, laatste update op 23 september 2014, 2.860 views

Motorola Moto G (2014) Zwart

Simpelweg de beste smartphone van 2014 als je een budget hebt van rond de ¤200.

Pluspunten

• Ligt lekker in de hand door ronde achterkant.
  • Stock Android
  • Prijs/Prestatie verhouding

Minpunten

• Accuduur

Deze telefoon is de vervanger geworden van mijn oude LG optimus L5, en die was behoorlijk outdated qua specs. Ik ben misschien wel een redelijke poweruser, maar ik hoef geen honderden euro's uit te geven aan een telefoon, en dat was wanneer ik de Moto G (2nd Gen) tegen kwam.

Mijn eerste indruk was behoorlijk goed, naar mijn mening een best goed ontwerp en dankzij het ronde ontwerp aan de achterkant ligt hij ook geweldig in de hand. Hij is misschien wel wat dikker dan de gemiddelde telefoon (11mm) maar dat ontwerp compenseert dat weer helemaal.

Toen ik hem eenmaal aan had gezet en alles had geinstalleerd verbaasde ik mij echt over de snelheid van dit toestel, echt iets wat je totaal niet zou verwachten van een telefoon van ¤183. Ook die 1GB aan RAM is echt heel fijn aangezien ik eerst 512MB had . Gemiddeld hou ik ongeveer 250/300MB aan RAM over, en ik heb behoorlijk veel tegelijk aanstaan. Dat hij zo weinig verbruikt zal ook waarschijnlijk komen omdat er in feite maar 3 Motorola apps op staan, bijna helemaal stock dus. Zelf vind ik stock Android veel fijner werken maar dat verschilt ook weer per persoon dus daar ga ik maar niet op in. Het scherm is ook best mooi voor een toestel met deze prijs, hij heeft een resolutie van 1280x720 op een mooi IPS paneel, wat dus wel voor wat mindere kleuren zorgt maar een behoorlijk goeie kijkhoek. Ik heb ook een benchmark gedraaid met Antutu, deze gaf een score van 17730, in vergelijking; een Nexus 5 met een nieuwprijs van +-¤450 toen hij uit kwam haalt een score van ongeveer 40000dus behoorlijk goeie prestaties voor deze prijs. In de afbeeldingen kun je een verdere vergelijking zien tussen verschillende apparaten en meer details over deze benchmark

De camera voldoet voor mij meer dan genoeg, hij heeft een 8MP camera die kan filmen in 720p en zelfs in slowmotion kan filmen, die functie is wel grappig om even mee te spelen maar serieus in slow-motion gaan filmen moet je er niet echt mee gaan doen. Verder zijn de foto's die deze camera maakt ook behoorlijk mooi dus hier valt verder ook niks over te klagen.

Het enige wat iets minder is de batterijduur. De accu heeft een capaciteit van 2070 mAh wat toch een beetje tegenvalt, als ik er een beetje rustig mee aan doe kan hij wel een hele dag mee maar ik gebruik hem toch redelijk veel. Ondertussen heb ik hem wel geroot en een module geļnstalleerd waardoor hij minder verbruikt maar dat doet er niet zo zeer toe.

Dus aan iedereen wie een budget heeft van rond de ¤200 of minder zou ik dit toestel zeker aanraden. Tevens was dit ook mijn eerste review ooit dus ik hoop dat ik jullie goed heb geinformeerd!

Heb jij ook een Motorola Moto G (2014) Zwart?