Logitech Cordless Mediaboard Pro (Qwerty) Review

JazzythedudeNewbie 7 maart 2009, laatste update op 7 maart 2009, 677 views

Logitech Cordless Mediaboard Pro (Qwerty)

Pluspunten

• Functionalitiet
  • Muis en toetsenbord inéén
  • Bluetooth verbinding

Minpunten

• Gliimmend zwart oppervlak
  • Trekt stof aan
  • vingerafdruk gevoelig

Ik was op zoek naar een bediening voor mijn laptop die ik op mijn TV heb aangesloten. Heb eerst een draadloze muis aangeschaft, maar kwam al snel tot de conclusie dat het ook wel handig zou zijn om iets te hebben om gegevens in te voeren. Daarnaast hebben muizen ook vaak een ondergrond nodig en mijn creme leren bank is daar niet ideaal voor.

Gelukkig viel mijn oog op dit toetsenbord. Hij is bedoeld voor de PS3 maar dankzij enkele reviews was de kans groot dat deze ook op mijn Sony Vaio zou werken. En ja hoor hij doet het super. Je zoekt via je Bluetooth naar dit toetsenbord, vervolgens maak je een sleutel aan, deze tik je in op het toetsenbord dan enter en je hebt direct verbinding.

Hierdoor is dus de mogelijkheid gecreerd voor een betaalbaar Bluetooth toetsenbord met geintegreerde muis (touchpad). De grootte is vergelijkbaar met een toetsenbord van een 17 inch laptop.

Alles werkt naar behoren, met uitzondering van de mediatoetsen, deze zijn speciaal voor de PS3 bedoeld. Het uiterlijk is ook gerelateerd aan de PS3, dat wil zeggen glimmend zwart. Dit trekt wel erg stof en vingerafdrukken aan.

Erg opvallend zijn de extra linker en rechter muisknoppen, deze zitten links naast de spatiebalk, hierdoor is het gebruik van de touchpad optimaal.

Er gaan 2 AA batterijen in, over het gebruik kan ik nog weinig melden, net 1 dag in bezit.

Kortom kan ik dit board aan iedereen aanraden die een oplossing zoekt om op afstand (meer dan 8 meter) zijn PC/ laptop wil bedienen.

• Sony Vaio vgn-FZ31E
  • Windows Vista

Heb jij ook een Logitech Cordless Mediaboard Pro (Qwerty)?

Heb jij toevallig enige lag? De mijne voor mijn HTPC hobbelt er zeker een halve seconde achteraan, ik wordt er compleet idioot van.
Hopelijk ligt het aan m'n cheapo Bluetooth adapter van Trust...?

Alvast bedankt ;)