Corsair Gaming K70 RGB Cherry MX Red (Qwerty) Review

kevinravensberg 19 september 2014, 840 views

Corsair Gaming K70 RGB Cherry MX Red (Qwerty)

Heerlijk toetsenbord, mijn eerste met mechanische aanslag. Alleen wat lastig te gebruiken bijhorende software.

Pluspunten

• Zeer goede bouwkwaliteit toetsen en behuizing
  • Felle RGB LEDs
  • Heerlijk om op te typen

Minpunten

• Matige Corsair software
  • BIOS slider kan problemen geven (systeem afhankelijk)
  • Prijs is nog aan de hoge kant

In het algemeen ben ik zeer tevreden met dit toetsenbord, ook al was deze nog aan de prijzige kant.

De BIOS slider aan de achterkant van het toetsenbord moet soms op een lagere update/ baudrate gezet worden voor compatibiliteit met de PC, dit is natuurlijk systeem afhankelijk en niet iedereen zal hier last van hebben.

Ook prachtige per toets instelbare (als functie van tijd na aanslag) kleur gradient of golf over een groep toetsen. Alleen is hiervoor software nodig welk nog niet optimaal is.

Tip:

Als je eenmaal door hebt dat je bij het ''Lighting'' sub-tabblad onder tabblad ''Profiles'' moet zijn, alle groepen moet verwijderen en daarna zelf kleuren per toets of groep aanwijzen... Dan lukt het om je eigen gewenste indeling te maken. Rechter muisklik op geselecteerde toets, en ''Edit light'' of ''Assign new lighting'' gebruik ik hiervoor.

Heb jij ook een Corsair Gaming K70 RGB Cherry MX Red (Qwerty)?

Wow die compressie!

Maar even, hoeveel gebruik je dat circus aan kleuren nu?
Tot nu vermaak ik mij er nog mee, maar uiteindelijk blijft het natuurlijk een gimmick om zoveel kleuren in te kunnen stellen. Heb een vaste setting waar de kleuren continu langzaam veranderen. (hier vandaan te kopieren: http://pastebin.com/C7WhJii8 )