Tritton PRO+ True 5.1 Surround Headset (PC/MAC) Rood Review

Laurensvalen 17 september 2014, 476 views

Tritton PRO+ True 5.1 Surround Headset (PC/MAC) Rood

Heb deze headset nu een paar maanden en ben er zeer tevreden over. Ondanks dat hij helemaal van plastic is voelt stevig en niet goedkoop aan. Het geluid en de microfoon zijn heel erg goed. Alleen het volume van het geluid had iets harder mogen zijn.

Pluspunten

• Comfortabel, stevig,
  • Goede microfoon, niet te zwaar,
  • makkelijk in gebruik,

Minpunten

• Volume
  • Veel snoer

Features Score: 5
Opnamekwaliteit Score: 5
Wat betreft comfort van deze headset ben ik ook zeer tevreden, kan deze headset met gemak een aantal uren op hebben zonder dat ik last van mijn hoofd of oren krijg!! (ik heb best een groot hoofd).
De oorschelpen die je naar binnen kan draaien zijn ook erg fijn, zo kun je tussen je gamesessies door even je koptelefoon afzetten en zorgen voor wat frisse lucht bij je oren.

Heb jij ook een Tritton PRO+ True 5.1 Surround Headset (PC/MAC) Rood?

Verassend. Mijn ervaring is heel anders. Geluid is in vergelijking met de Logitech G35 zeer slecht, ook met de equalizer die in de kabel zit is het niet mooi te krijgen. Daarnaast is die equalizer best zwaar en dat voel je tijdens het dragen van deze headset.

Microfoon is ook een dingetje, het achtergrondgeluid komt er net zo goed doorheen als wanneer je er gewoon tegen aan het praten bent. Ik moest mijn microfoon uitzetten wanneer er iemand de vaatwasser stond uit te pakken, want iedereen op Teamspeak kon de borden en glazen horen klinken.

Dat het geluid niet harder kan is ook wel een tegenvaller. Zeker aangezien hij op z'n hardst als een soort speaker functioneert, alleen dan te zacht. Koptelefoon is dus niet goed isolerend.

Anyway, leuk design, maar zeer slecht in mijn ervaring.