Specificaties WiFi-AC (5GHz) max. 1,267Gbps met USB 3.0 - Bekijk alle specificaties

Asus USB-AC56 Review

maximiliaan! 13 september 2014, laatste update op 23 september 2014, 2.769 views

Asus USB-AC56

Deze netwerkkaart haalt zeer hoge snelheden en is ook nog compatibel met Mac OS X

Pluspunten

• Zeer hoge snelheden
  • Goed design
  • USB 3.0
  • Meegeleverd verlengsnoertje
  • Meegeleverd antennetje

Minpunten

• Plastic voorkant voelt beetje goedkoop aan, achterkant plastic is prima daarentegen
  • Niet compact voor in een laptop

Ik had een PCI-e WiFi kaart gekocht en dit werkte op vrij lage snelheden en was niet constant, deze heb ik weggedaan en deze Asus AC56 gekocht. Ik heb gekozen voor deze Asus omdat er WiFi ac inzit wat mijn router ook ondersteunt, ik wilde geen kabel aanleggen, maar wilde toch profiteren van mijn internetsnelheid.

Het design ziet er strak uit met glanzende tegeltjes, er zit een antennetje bij die je erop kan schroeven.
Ik gebruik de stick in een Mac en er zijn maar een paar adapters die OS X ondersteunt, dit is qua theoretische specs daarvan de beste.

Ik zit op de 1e verdieping en de (Apple) router staat op de begane grond, ongeveer 10 meter met betonnen vloer
Met deze stick haalde ik de volle 90 Mb/s die van mijn provider komt.
Met de stick in de computer haalde ik snelheden rond de 40 Mb/s en met het bijgeleverde verlengsnoertje dus 90 Mb/s. Scheelt een paar cm, maar dat is dus genoeg.
Deze resultaten komen van een Mac, Asus levert drivers die werken met de nieuwste Mac OS X versies. Als de Mac is opgestart wordt de netwerk utility geopend en wordt een verbinding gemaakt.

Met Windows heb ik hem ook geprobeerd, met Windows 8. De drivers werden automatisch geļnstalleerd en haalde de zelfde resultaten als op de Mac.

Overall ben ik erg tevreden met deze stick. Wil je geen kabel aanleggen, maar toch goede snelheden halen, haal deze dan.

De stick is groot, zeker vergeleken met een 150 N nano adapter die vaak in laptops zitten.
In de foto zie je dat hij ongeveer dezelfde lengte heeft als een Apple remote. Een briefje van 5 is ook even lang.

Als je opmerkingen hebt over mijn ervaringen hebt, laat ze hieronder achter.

Heb jij ook een Asus USB-AC56?