Corsair Gaming K70 RGB Cherry MX Red (Qwerty) Review

Vastgoedmanager 11 september 2014, laatste update op 11 september 2014, 5.108 views

Corsair Gaming K70 RGB Cherry MX Red (Qwerty)

Een uitstekend mechanisch toetsenbord met MX-Red Cherry's, waarbij je per toets de RGB LED kan configureren. Software echter lastig!

Pluspunten

• Zeer hoge WOW factor
  • Per toets de LED-kleur veranderen
  • Uitgebreide (beweegbare) kleurschema's mogelijk
  • Bouwkwaliteit hoog
  • Armsteun (bijgeleverd) kan losgekoppeld worden

Minpunten

• Software niet intu´tief
  • Twee USB stekkers om aan te sluiten

Vandaag heb ik vanuit Amerika via Amazon.com de Corsair K70 RGB ontvangen. Het betreft de editie met MX-Red Cherry's, dat wil zeggen dat ze erg niet "clicky" zijn (met andere woorden, deze maken geluid bij het aanslaan). Dat het toetsenbord uit Amerika komt maakt voor mij niet uit omdat de K70 universeel is.

De eerste indruk is zeer positief. In de doos tref je het toetsenbord aan en de polssteun. Verder worden er geen accessoires bijgeleverd. Bij het uitpakken kun je het toetsenbord direct aansluiten om er gebruik van te maken. Ik deed dit toen de PC (Windows 8.1 64-bit) draaide.

Na het downloaden van de software was een firmware update nodig. Dit ging eigenlijk vanzelf. Omdat de software best ingewikkeld en geavanceerd lijkt, is het in eerste instantie niet erg gebruiksvriendelijk om de kleuren in te stellen. Zelfs een simpele achtergrond kleur gaat niet zo makkelijk. TIP: download een aantal kleurenschema's zoals Rainbow, dan kun je zien hoe e.e.a. werkt.

De bouwkwaliteit is naar mijn mening erg hoog: er is gebruik gemaakt van metaal en kunststof. Op het toetsenbord zitten een aantal mediaknoppen waaronder volume, forward, en pause. De brightness is in een kamer met veel daglicht nog prima te noemen. 's Avonds is het echter nog helderder.

Het leuke naar mijn mening is het zelf configureren van de kleuren per toets. Ik heb nu alle letters een blauwe achtergrondverlichting meegegeven. Als deze worden aangeslagen dan komt er een Rainbow-effect over alle letters heen. Daarnaast heb ik de CTRL, SHIFT en ALT GR zo ingesteld dat als deze ingedrukt worden, alle (voor mij belangrijke) toetsencombinaties oranje worden, zoals ALT GR + 5 voor het euro teken, CTRL A, C, V en nog een paar andere combinaties.

Aandachtspunt is wel dat je een Windows computer bezit en twee vrije USB-poorten nodig hebt.

Heb jij ook een Corsair Gaming K70 RGB Cherry MX Red (Qwerty)?

Cherry MX Red switches zijn niet clicky, misschien even aanpassen.
Verder, is het niet zo dat ÚÚn van de twee USB aansluitingen alleen een passthrough is? Dus mocht je deze niet aansluiten dan is er verder niks aan het handje? De passthrough gaat naar de extra usb poort die op het toetsenbord zelf zit.

Edit: regardless, mooi ramplankje! Ben jaloers, wacht nog even totdat die wat beter verkrijgbaar is in NL en maybe zelfs nog tot de release van de k95 rgb.

[Reactie gewijzigd door aardappel12 op 11 september 2014 22:41]

Er zit (voor zover ik kan beoordelen) geen extra USB poort op. Wat precies de reden is voor de 2e USB stekker durf ik niet te zeggen, maar volgens mij geen pass through.

Je hebt gelijk dat ze niet clicky zijn..ik pas het aan. Ik heb nog niet eerder blue's gehad, die volgens mij wel clicky zijn.
Is wel passtrough tenzij ze ineens bij deze RGB versie iets aangepast hebben.
Naast de kabel ingang zit een usb poort op op alle Kxx plankjes.
Nogmaals nagezien, maar het toetsenbord heeft geen USB passthrough!
De tweede USB is voor de RGB lighting. Er zijn 3 leds per toets en die hebben aparte stroom levering nodig, vandaar de tweede usb
Tweaker S7YX heeft hieronder op 26 september gecomment dat de tweede USB stekker bedoeld is voor extra stroom in het geval van USB 2.0 (waarschijnlijk ivm LEDs).
Als je de stekker met het toetsenbord icoontje op een USB 3.0 poort aansluit, dan is de tweede stekker overbodig.
Hoeveel moest je aan invoerkosten betalen? Misschien dan nog goedkoper dan de 199 die ze hier vragen?
Item Subtotal: EUR 136,31
Shipping & Handling: EUR 26,45

Total Before Tax: EUR 162,76
Import Fees Deposit: EUR 34,18

Order Total: EUR 196,94

Ik kan de BTW nog aftrekken dus dat valt weer mee.

Nb, dit is wel met Global Priority shipping, standaard is inderdaad goedkoper en kom je op 173 euro uit.
Oke heel goed om te weten als ze met de blue switches uitkomen en die in Nederland niet goed leverbaar gaat zijn zoals met de gewone k70.
Is zeker een goede optie, maar...Ik zie zojuist dat de K70 RGB nu $200 is op Amazon, aardige prijsverhoging ten opzichte van de release.
Er zijn twee varianten te krijgen zie ik:

De CH-9000068-NA

En de CH-9000063-NA

70 dollar verschil...
Het verschil tussen de twee is het logo:
de 63 heeft nog het oude 'piratenschip' logo met de zeilen.
de 68 heeft het nieuwe 'gaming' logo.
Dan vind ik persoonlijk dat oude logo mooier..
Heb sinds vandaag dit toetsenbord binnen en moet zeggen dat ik tot nu toe het eens ben met alle punten die genoemd zijn.

Wou wel even zeggen dat als je alleen de USB connector (met het toetsenbord icoontje) in een USB 3.0 poort steekt je de andere in feite niet nodig hebt aangezien die ene USB 3.0 poort genoeg power levert voor het gehele toetsenbord. Scheelt weer een poort ^^

[Reactie gewijzigd door S7YX op 26 september 2014 01:22]

klopt, maar de meeste mobo's hebben maar 2 of 4 usb3.. en ook nog 4-6 usb 2 dus het feit dat je 2 usb2 kan gebruiken is toch best wel fijn :P
klopt ik heb achter op mijn mobo 4 usb 3.0 poorten en 2 2.0 poorten en voorraan op mijn kast 1 3.0 poort en 1 2.0 poort
dan is het misschien minder interesant... ik bedoelde meer bij een mobo met maar 2 usb poorten aan de achterkant en verder aleen usb 2 (zie je vooral bij micro atx/mini itx) dan is het misschien fijn niet een usb3 poort op te hoeven offeren voor je toetsenbord
ik heb een ATX moederbord dus ja
Nice review, had gehoopt dat die 2 usb stekkers voor passthrough waren, maar helaas. Inmiddels sinds gisteren beschikbaar bij Alternate(waar ik hem besteld heb). Krijg 'm zometeen binnen als het goed is. Prijs 199 excl. 2,95 verzendkosten. En voor zover ik gekeken heb op de site van Alternate is het keyboard voorzien ook van MX Red switches.
Hoe heb je het toetsenbord ingesteld zodat wanneer je bijvoorbeeld op control drukt de belangrijke shortcut toetsen worden verlicht?

Als ik er een group van maak lichten deze toetsen op wanneer ik op een van de toetsen druk. Bijvoorbeeld niet alleen bij een toets op control, maar ook bij een toets op de A of de V.

Als ik een aparte mode maak met de toetsen verlicht en een action bind aan de control toets dan switcht hij netjes naar die mode en bereik ik wat ik wil. Bij het loslaten van de knop keert hij terug naar de vorige modus: ook goed. Alleen doet de control-toets dan zijn werk niet meer als control toets omdat hij is reassigned. Dan werken de keyboard shortcuts ook niet meer.
Ik heb het voor elkaar.

1. Maak binnen je profiel een tweede modus, bijvoorbeeld 'ControlPressed'.
2. Stel je Control toets via Assignments op je standaard modus in om over te schakelen naar deze modus 'ControlPressed'. Dus door te kiezen voor Mode Selection/Switching, Direct Mode Selection en vink aan 'While Pressed (return to last mode when released)'.
3. Stel je verlichting in naar wens in de mode ControlPressed. Ik heb daar bijvoorbeeld X, C en V opgelicht.
4. Assign een Keytroke action aan de betreffende toetsen. In mijn geval X = Cut (Ctrl+X), C = Copy (Ctrl+C) en Paste (Ctrl+V).
Hmmph na een week zoeken, niks te vinden... triest. Tja dan gaat mijn geld dus naar een concurrent, lelijke gamer zooi.
@ Phusebox,
Ik ben het met je eens. Waar heb jij uiteindelijk voor gekozen?
De standaard versie zonder RGB layout. Maar daarvan gebruik ik de verlichting dus niet omdat ik dat rood lelijk vind, bovendien zelfs op laagste stand te fel.
Hmm misschien mensen hier die het weten maar hier in NL is deze alleen met dat lelijke gaming logo te krijgen? En is dat simpelweg een sticker die je kunt verwijderen?
De sticker op mijn K95 heb Ik moeten aandrukken bij aankomst van het model omdat deze bol stond. De sticker is hoe dan ook zeker wel makkelijk te verwijderen en eventueel vervangbaar voor een alternatief naar jouw eigen smaak.
Goede review idd! Thx. Dit helpt me over de streep :*)
Ik wacht wel effe tot hij in nederland iets goedkoper wordt of eerder ga voor de k95.
Ik lijk nu ook het verschil te weten tussen de blue (clicky) en red (niet clicky) switches.
Weet iemand ook misschien wat de brown switches voor verschil hebben?
Brown switches geven een tactiele click, maar geen auditieve click.
Dus je voelt een drempeltje voordat de toets gaat werken, maar je hoort hem niet.
Uiteraard is er wel geluid op het moment dat de toets de bodem bereikt, dus dit is zeker geen stil toetsenbord.
Oke thx!.
Beetje de middenmoot dus.