Club 3D Radeon HD 7870 XT JokerCard (Tahiti LE) Review

Akinovich 10 september 2014, laatste update op 10 september 2014, 521 views

Club 3D Radeon HD 7870 XT JokerCard (Tahiti LE)

Echt een goede kaart voor wat je betaald maar kijk ook naar de minpunten

Pluspunten

• Veel voor je geld/ Erg snel/ Goedkoop

Minpunten

• Geluid/ Warmte/ Verbruik

Drivers en compatibiliteit Score: 4
Voor mijn eerste PC heb ik deze videokaart aangeschaft en ben er heel tevreden mee tot na een jaar ongeveer. De kaart levert hele goeie prestatie voor wat je betaald!!! Het enige nadeel van deze kaart is het geluid en warmte wat ie produceert vooral de warmte. Toen ik hem voor het eerst gebruikte bereikte de kaart een temperatuur van rond de 75 graden Celsius. na ongeveer een halfjaar 85 graden Celsius en na een jaar heeft ie de 95 graden Celsius in full load bij mij bereikt. Dit komt niet door de koeling in de kast dit komt door de videokaart want de kast is erg goed geventileerd bij mij.

Bij deze kaart krijg je dus veel voor je geld enige probleem is dat hij veel energie slurpt waardoor ie erg warm word en dus je kamer ook echt heel benauwd kan worden. Kan je hier niet tegen koop hem niet! Kan je er wel tegen dan is het echt een aanrader voor deze prijs.Hieronder heb ik mijn specs staan en een afbeelding van een Furmark test die ik had gedaan

#ProductPrijsSubtotaal
12x 120mm Fans----
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal 387,40

Heb jij ook een Club 3D Radeon HD 7870 XT JokerCard (Tahiti LE)?

Als hij met de tijd mee warmer wordt moet je het koelpasta tussen het koelblok en de kaart zelf vervangen,of een RMA vragen dat de kaart ontzettend warm wordt,want 95 graden is erg hoog voor een 7870XT.
95 Graden C op een 7870 XT, er van uitgaande dat je hem niet in een gesloten ruimte gebruikt, en dat de ventilatoren niet vol stof zitten = RMA.
Als hij binnen garantie valt(zal wel zo zijn na n' jaartje) Voor zo'n in de kast ventilerende koelblok moet je inderdaad een goede behuizing hebben met goede lucht stroming. maar als het eerst niet zo was zou het hoogstwaarschijnlijk verdroogde koelpasta zijn.
zou 2 jaar zijn op deze kaarten, en deze kaarten zijn nog geen 2 jaar op de markt volgens mij. Zou dus in de garantie moeten vallen. Ik zou persoonlijk niet zelf de koelpasta gaan vervangen als je garantie hebt, loop je alleen maar risico dat je je garantie verliest.
Ja, Daarom. Ben je meestal wel ongeveer 3-4 week je kaart kwijt,en misschien krijg je zelfs de zelfde weer terug, omdat de kaart geen defecten toont.
3-4 weken als het meezit inderdaad, heb ook wel eens 2 maanden mogen wachten op reparaties... erg vervelend dat soort dingen.
Ik had contact opgenomen met het bedrijf waar ik hem had aangeschaft maar mijn 1 jaar garantie zat er al op dus zij konden niks voor me betekenen en inderdaad er zat een kans in dat ik hem gewoon terug gestuurd zou kunnen krijgen dat er niks aan de hand is
Er zit echt 2 jaar garantie op deze producten? Welk bedrijf is dat?
Ga ze even snel herinneren dat je gewoon 2 jaar op deze kaarten hoort te krijgen? Anders :

Ik heb even het factuur opgezocht en inderdaad staat op het factuur dat ik 24 maanden garantie heb. Vind ik toch wel jammer dat ze dan aan de telefoon zeggen dat het maar 1 jaar is want je gaat er wel vanuit dat ze de waarheid spreken maar goed bedankt voor de tip.
Ik denk dat je gelijk hebt over dat de koelpasta verdroogt is want hier heb ik nog niet naar gekeken
In welke kast zit deze kaart?
Temperatuur werkt namelijk lineair. Elke graad warmer buiten is ook +1 in de kast en dus op je componenten. Wat sowieso helpt is een set betere fan's in je kast. Bv van Corsair of Noctua.
Een relatief kleine investering om warme lucht sneller uit je kast te krijgen en nieuwe verse lucht er juist in.
Je geeft aan dat 't ding een hoog verbruik heeft, maar wat trekt zo'n ding dan weg onder load en onder idle?
Hij verbruikt rond de 90W idle and rond de 350W in full load