HP Pavilion dv5-1110ed (NB390EA) Review

Catch22 3 maart 2009, laatste update op 3 maart 2009, 886 views

HP Pavilion dv5-1110ed (NB390EA)

Pluspunten

• Een voordelige, degelijke laptop die normaal desktopgebruik prima trekt. Daarbij heeft de laptop een prima scherm.

Minpunten

• De laptop is natuurlijk niet de allersnelste en niet gebouwd op mobiliteit, maar dat weet je als je er 1 koopt.
  • De harde schijf is aan de kleine kant, zoals genoemd, maar dat is op te lossen indien je daar behoefte aan hebt.
  • Bij mij komt er zo nu en dan een toets los. Dit is zo te verhelpen en verder niet storend

EDIT 2013: GPU was stuk na 3,5 jaar. Heb hem moeten reflowen... Doet het weer, for now. Ze gaan bij bosjes stuk in deze serie.

Ik heb de dv5 1110ed nu ongeveer een maandje. Voor een budgetlaptop (v.a. 550 euro as we speak) is het een mooie apparaat. degelijk uitgevoerd, goed design, genoeg aansluiten, goed beeldscherm en ga zo maar door.

Ik heb er niet op gegamed, maar volgens mij kan de HD3450 best nog wat spellen trekken, maar dat weet ik niet zeker.

Het is een degelijke desktopvervanger voor iedereen die niet zo veeleisend is. Het enige nadeel is de kleine harde schijf, maar dat is op te lossen met een andere/externe schijf.

Ik gebruik de laptop hoofdzakelijk voor het bekijken van series/films en internetten. dit trekt hij uiteraard prima. De boxen zijn oke voor laptopspeakers, hier hoef je uiteraard niet al te veel van te verwachten.

Daarbij is de styling dusdanig dat hij niet overkomt als een goedkope laptop, dit heeft ook met de uitstekende bouwkwaliteit te maken. Dat is natuurlijk het verschil met goedkopere laptops.

Het enige kleine probleem dat ik heel soms heb, is dat de f of de j toets los zit, deze klik je echter zo weer vast en dan merk je er niets meer van.

Heb jij ook een HP Pavilion dv5-1110ed (NB390EA)?

op zich nette review, misschien kun je wat foto's en wat benchmarks posten, dan ziet het er al een stuk beter uit ;)
COD4 kan je op medium spelen enzo met deze kaart.

gozer uit mijn klas heeft dezelfde
als de knopjes nu al regelmatig los komen zal het niet al te lang meer duren tegen ze los blijven ...
dat vindt ik nu niet echt eigenschap van goede kwaliteit.
verder moet ik wel toegeven dat het design inderdaad wel beter oogt dan bij de andere budget toestellen hoewel ik de acer extensa reeks nog bevoorkeur waar het niet van het teleurstellende travelmate design.
grootste probleem is naar mijn mening dat die allen zo tergend traag zijn maar wat kan je ook verwachten in de prijsklasses ...
als ik budget wil verkies ik toch nog altijd liever desktop kan je voor ongeveer evenveel volledig hebben met ongeveer de zelfde specs alleen zullen de bussnelheden wel wat beter liggen dus ook iets betere prestaties.
en je hebt nog altijd de mogelijkheid om verder te sparen en te modden.
Dat was in het begin, is de laatste tijd niet meer gebeurd.

Ik ben snelle pc's gewend, maar ik vind deze laptop zeker niet 'tergend traag'. Het is logisch dat hij niet zo snel als een 1000euro laptop.