Specificaties 23,8" @ 1920x1080 (AH-IPS, 8ms) - Bekijk alle specificaties

Dell Ultrasharp U2414H (860-BBCW) Zilver, Zwart Review

denpries 7 september 2014, laatste update op 8 september 2014, 1.535 views

Dell Ultrasharp U2414H (860-BBCW) Zilver, Zwart

Prima monitor, welke boven mijn verwachtingen bevalt tot noch toe

Pluspunten

• Voelt solide aan
  • Premium ervaring
  • Prachtig uiterlijk
  • Voet is ook heel prettig
  • voldoende aansluitingen
  • Erg mooie beeldkwaliteit
  • Niet heel duur voor wat ie waard is
  • Daisy chaining gaat eenvoudig

Minpunten

• geen hdmi kabel meegeleverd, wel 2 andere kabels. Opletten dus

Monitor nu een paar maanden in gebruik en ik vind het een verademing om mee te werken. Prachtig scherm, dito uiterlijk, aansluitingen netjes weggewerkt aan de achterkant en ruim voldoende aansluitingen voor mijn goesting.

Bouwkwaliteit vind ik juist heel goed in tegenstelling tot eerdere reviewers. Voelt erg solide aan, beweging in alle richtingen op standaard loopt ook heel goed.

Daisy chaining naar een 2e U2414H ging ook prima en geen last van artifacts gehad.

Enige minpuntje wat te bedenken is: je moet even wennen aan de knopjes. Maar omdat ie op standby gaat na een tijdje (bij loskoppelen laptop bv) heb je daar niet eens iets mee te maken eigenlijk.

Ohja: even opletten welke kabels bijgeleverd zijn ;)
(deze dus)
>>>> DP-kabel (Mini-DP naar DP)
>>>> USB 3.0 upstream-kabel (maakt gebruik van de USB-poort van de monitor)

fabrikant specs:

Heb jij ook een Dell Ultrasharp U2414H (860-BBCW) Zilver, Zwart?

Hoe ervaar je 1080p op de 24" ?

In mijn ervaring is het gewoon niet meer 'scherp' genoeg om lekker op te kunnen werken. 22" is wel de limiet voor wat nog ok is. Een 24" monitor heeft meer baad bij de maximaal haalbare resolutie imho.
Maar dat verschilt per persoon natuurlijk =)
Wellicht verschilt het ook welk werk je doet. Ik werk voornamelijk in excel / programmeer veel.
Ik hoor wel eens dat het broertje van deze monitor van philips (weet niet meer precies welke) geprefereerd wordt voor programmeerwerk overigens, omdat die iets groter is verticaal.
Ik heb een vraag: wat is de diepte van het beeldscherm zonder de standaard?
zie de specs link onderaan mijn review.
Misschien wel even handig om dan te vermelden welke twee kabels dan wel meegeleverd worden.
Doos niet bij de hand :P
Maar je hebt gelijk.

Een snelle blik op http://accessories.euro.d...dhs1&l=nl&c=nl&sku=842341 leert dat:

Wat is inbegrepen?
Monitor met standaard
Kabelafdekking
Stroomkabel
>>>> DP-kabel (Mini-DP naar DP)
>>>> USB 3.0 upstream-kabel (maakt gebruik van de USB-poort van de monitor)
Media met drivers en documentatie
Snelstartgids
Beschermingsinformatie
Mag ik vragen welke revisies je hebt van de monitoren? Dat staat met een sticker achterop. Ik heb problemen gehad met daisy chaining van twee RevA01's.
Sorry, beetje late respons: REVA00