Keysonic ACK-595 C+ (US versie) Review

JorisV 3 september 2014, laatste update op 4 september 2014, 208 views

Keysonic ACK-595 C+ (US versie)

Mooi en degelijk toetsenbord. Prettige aanslag, maar toetsen iets te dicht op elkaar waar4door langdurig typen niet prettig is. Ook kan ik slecht wennen aan de plek van sommige toetsen (del met name).

Pluspunten

• Compact, degelijk, goede travel.

Minpunten

• Toetsen te dicht op elkaar, plaats del toetst en `.

Ik zocht een toetsenbord zonder numeriek gedeelte met een smalle breedte. Ergonomisch wordt dit aangeraden omdat je muis dan recht voor je schouder zit. Dit zou dan minder problemen moeten geven.

Het was nog best lastig iets te vinden. In de pricewatch kan je niet selecteren op maten. Ik wil geen draadloos toetsenbord, ik heb een hekel aan lege batterijen. Uiteindelijk deze gevonden, via google ook alternatieven, maar niet in de pricewatch. Bijvoorbeeld de ErgoLine Compact toetsenborden, S-board 840 en de Ergo Compact USB.

Specs
Maten 29x15x2,5cm
Merk KeySonic
Wired Mini Keyboard met USB, PS/2-adapter meegeleverd
Kleur zwart
Plug & Play Ja
Toetsen 77
Specials NumPad geintegreerd in keypad, uitklap pootjes achter-onderaan om het toetsenbord iets te kantelen

Bouwkwaliteit
Prima! Stevig, compact en geen speling.

Gebruik
Toetsaanslag is prettig. Ongeveer 5mm diep met een lichte klik. Het bordje is wel erg compact, vergeleken met mijn 12 inch laptop zitten de toetsen dichter op elkaar wat niet heel comfortabel tikt. Ik krijg er kramp van in mijn handen. Veel toetsen (del, alt) zitten op wat onlogische plaatsen, wat wennen is. Er is dan weer wel ruimte voor 2 windows toetsen (?). Moet ik die misschien toch maar eens gaan gebruiken.

Het voordeel van de smalle breedte vind ik beperkt. De muis is dichtbij, maar of dit nou zo veel uitmaakt? Op plekken met weinig ruimte, of als je scheef achter het toetsenbord zit is het voordeel duidelijk groter. Ik ben rechtshandig en als ik aan een bureau zit met iemand tegenover me staat het scherm ook rechts. Het toetsenbord is dan ook wat naar rechts verplaatst en bij een normaal toetsenbord is de muis dan wel ver weg.

Geen comfortabel toetsenbord voor langdurig gebruik doordat de toetsen te dicht op elkaar zitten. Dit doet het ergonomische voordeel teniet wat mij betreft. Misschien een ander bord nog aanschaffen en proberen. Bij het laatste alternatief zitten de toetsen in ieder geval verder van elkaar.

Heb jij ook een Keysonic ACK-595 C+ (US versie)?