Specificaties Over-Ear zonder bediening - Bekijk alle specificaties

Sony MDR-ZX750BN (Zwart) Review

MaxxBass 2 september 2014, laatste update op 7 april 2015, 6.515 views

Sony MDR-ZX750BN (Zwart)

In deze prijsklasse kun je eigenlijk niet beter krijgen. Geweldige Bass respons, ook wireless gaat ie zeer hard! Dankzij NFC is koppelen met bluetooth een makkie. Ook de accuduur is geweldig!

Pluspunten

• Dankzij NFC is koppelen met bluetooth een makkie.
  • Geweldige accuduur! (hard en met NC aan!)
  • Noise cancelation werkt prachtig in een vliegtuig of bus
  • Superharde bass.... strak en diep!
  • Ook nog met ingebouwde mic als headset te gebruiken om te bellen

Minpunten

• Als het volume op zijn hoogst staat, dan krijg je ietwat ruis, maar dat is verwaarloosbaar/niet hoorbaar bij muziek

In het verleden heb ik al vele draadloze hoofdtelefoons geprobeerd, en ze bijna altijd weer teruggetuurd/verkocht omdat het geen vermogen had, of een duf geluid gaf.
Met de AKG-830BT heb ik me een poosje gered, omdat ik dacht dat er voor een redelijke prijs niks beters was..
Nu had ik een lange vliegreis voor de boeg, en ik erger me altijd rot aan het omgevingsgeluid van de motoren in een vliegtuig, dus ging ik kijken voor een noise canceling hoofdtelefoon.
Deze sony heeft dit en bij het testen viel ik achterover van de strakke en harde bass die dit aparaat kan produceren. Geweldig! en dan ook nog noise cancelation, 13 uur accuduur, mic voor gebruik als headset, etc..
Gekocht en meteen gekoppeld aan mijn HTC one, en ik had via bluetooth wat minder vermogen verwacht.. niks was minder waar... wat een geweldig geluid.. hard, strak, diepe bass, precies wat ik zocht!
Heerlijke rustige (nou ja, wat is rustig met pompende bassen op je kop!) en relaxte vliegreis gehad. Die AKG gaat op marktplaats, iemand interesse?

Heb jij ook een Sony MDR-ZX750BN (Zwart)?

Afgezien van de kostprijs, hoe doet deze headphone het tegenover bose soundlink on ear of de beats solo 2?
Geen idee, die ken ik niet, zul je toch een vergelijk moeten zoeken en lezen..
Hoi!
Vroeg me af of je hem ook kan opladen met een externe batterij, aangezien ik met 13u niet genoeg zal hebben voor de vlucht die ik ga nemen, eerder dubbel dat. Iemand al geprobeerd? Of is opladen niet nodig als je een kabeltje gebruikt?
Ben ook zo niet mee met die dingen, gisteren net wel geleerd over zo'n adaptertje dus dat al besteld!
Late reactie misschien, maar:
Als je kabel gebruikt hoef je hem niet op te laden. De accu wordt (naar mijn ervaring met deze hoofdtelefoon) alleen gebruikt wanneer je Bluetooth gebruikt.

Tijdens het opladen Is het overigens niet mogelijk om de koptelefoon te gebruiken. Dus ook als je een powerbank mee neemt tijdens je vliegreis, dan kan je hem een tijd niet draadloos gebruiken.
Niet erg, wordt nog steeds geapprecieerd :) heeft me trouwens doen beslissen om 'em te kopen, ik vind alleen nergens nog een ZWARTE versie, iemand die recent nog gezien, eventueel online?
In de electroshop op schiphol hadden ze er vorige week nog diverse hangen, zwart en wit..
Dat is een beetje uit de richting, hoopte ergens binnen Belgi nog eentje te vinden ;)
Ik begreep dat de beveiliging op Zaventem niet op orde is, wellicht een retourtje Schiphol mogelijk... ;)

Moet online toch wel te vinden zijn?
Succes!
hihi juist :D tot hiertoe nog niet, helaas, zoektocht gaat verder!
Heb hem in huis! Super fijne koptelefoon inderdaad, erg blij mee, moet nog wel even kijken hoe alles werkt! En super dat NC wel met draad werkt!
Ik wil deze ook kopen nu! voor mijn 12 uur durende reis naar Thailand! Ik vroeg me alleen af, aangezien ik aanneem dat je geen bluetooth in het vliegtuig mag gebruiken, heeft deze ook kabelaansluiting? Weet je dat toevallig?:) Want ik dacht ergens te lezen dat ie draadloos was en allen bluetooth had.. maar heb er niet zoveel verstand van haha. en omdat het geen over-ear is, zit ie wat strak om de oren voor langere tijd? Ik moet zeggen ik heb geen breed hoofd(als dat van invloed is)

[Reactie gewijzigd door Leeuw01 op 25 oktober 2014 14:55]

Ja, werkt met kabel. Alleen is de noise cancelation dan uit. Op kabel gebruikt hij de interne versterker niet. Kabel is bijgeleverd.
En tegenwoordig mag Bluetooth wel in vliegtuigen. Is wel lekker om met adapter naar het flight multi media system te luisteren... :) Adapter (2x mono naar 1x stereo 3.5mm jack) moet je zelf regelen, zit er niet bij. Hij past op mijn kop, is verstelbaar.. Dus dat komt goed..

[Reactie gewijzigd door MaxxBass op 25 oktober 2014 15:36]

Noise cancellation werkt ook met kabel, gebruik hem ook alleen met kabel.
Echt waar? Is ie nog gaver!! :) :)
Oke, sorry moet het even vragen! Want ik heb namelijk niet zo veel verstand van adapters en draadjes haha. Die adapter kan je daarmee naar het vliegtuig systeem luisteren dus? Kan je niet met die gewone kabel (die je dus bijgeleverd krijgt voor naar je mobiel(neem ik aan)) ook naar het vliegtuigsysteem luisteren? en heb je dan met die adapter wel noice canceling? Sorry ik overval je met vragen... haha :)

[Reactie gewijzigd door Leeuw01 op 25 oktober 2014 18:58]

In de leuningen van de vliegtuigstoelen zitten altijd aansluitingen voor een koptelefoon/oortjes. Dit zijn er, voor zover ik weet, altijd 2 per stoel. Het jammere is alleen wel dat het dan mono is (alleen links of rechts dus). Als je dan gewoon zo'n 3,5mm plug erin stopt, die ook in je telefoon gaat bijvoorbeeld en die standaard aan je koptelefoon zit, dan hoor je alleen links of alleen rechts geluid. En zo'n 'gat' in de leuning is dus je rechterkanaal en de andere is je rechterkanaal. Er zijn adaptertjes te koop die van 2 mono's in de vliegtuigstoel naar 1 stereo plug gaan. Hier een foto van zo'n adaptertje: http://i00.i.aliimg.com/w...le-font-b-Mono-b-font.jpg. Op deze manier heb je dus stereo geluid in het vliegtuig ipv mono. Noice cancelling werkt dan niet meer, want dat gebeurt door de interne versterker van de headset. Die wordt alleen gebruikt als je via bluetooth verbindt en niet als je met een draadje verbindt.
Super bedankt, ik snap het! nu is het me duidelijk. Maar dan kan ik dus geen noise canceling bij de vliegtuigfilms gebruiken..? Of zou je ook met bluetooth daarnaar kunnen luisteren? Ben gewoon erg benieuwd, alvast bedankt
Hai,

Met het kabeltje passeer je dus de interne versterker, en dus ook de noise canceling.
Wellicht dat men in de toekomst blue tooth gaat aanbieden in de stoel... maar ik verwacht dat eigenlijk niet..
Wat is de batterij duur?
13 uur, zoals in de review vermeld... ;)
Iemand ervaringen met deze koptelefoon tijdens hardlopen?

Daarnaast ben ik benieuwd of ik deze koptelefoon ook zou kunnen koppelen met mn iPhone 5s via bluetooth, terwijl ik ook via bluetooth een hartslagmeterband heb verbonden met mn iPhone?
Hoi, ik gebruik hem ook tijdens het sporten, en als je hem niet te los op je hoofd zet gaat hij niet schudden, en dan klinkt het allemaal prima. Wel oppassen met de noisecancelation, want je hoort je omgeving bijna niet meer. Dit kun je wel op 3 niveaus regelen, maar niet uitzetten! (tenzij met kabel verbonden, maar dat doet het voordeel van het hele aparaaat behoorlijk te niet.. :+ )
Het is een bluetooth 4.0 apparaat, ik kan mijn fitbit (stappenteller, etc.. ) en deze koptelefoon prima samen koppelen en werkzaam hebben. Dat is dan op android, heb geen iphone. Als het niet lukt, dan ligt dat aan de telefoon, maar dat kan ik me eigenlijk niet voorstellen.
Ah top! Thanks voor de info!
Hallo

Reactie kan weg. had niet goed gekeken........

Vgrtn

Ohja, het is inderdaad een prima headset

[Reactie gewijzigd door zjelko op 6 november 2014 09:02]

HI MaxxBass,

Hoe bevalt het hoofdtelefoon na een jaar?
Ik vind het hoofdtelefoon best interessant, gezien ik nu een Bluetooth hoofdtelefoon op zoek ben voor het sporten.