Specificaties Bedraad Qwerty met Cherry MX Brown switches - Bekijk alle specificaties

Ducky Zero DK2108SZ Blue led (Cherry Brown) Review

Tarabass 1 september 2014, laatste update op 1 september 2014, 985 views

Ducky Zero DK2108SZ Blue led (Cherry Brown)

Robuust toetsenbord zonder teveel toeters en bellen. De bouwkwaliteit is erg hoog en voelt erg degelijk aan. Dit toetsenbord staat bekend als één van de beste toetsenborden die er zijn. Met de Cherry Brown switches is dit een echte allrounder.

Pluspunten

• Hoge kwaliteit / Zeer robuust gebouwd / Geen poespas / Allrounder / Ledverlichting per zone instelbaar

Minpunten

• Geluidproductie / Gewicht

Heb jij ook een Ducky Zero DK2108SZ Blue led (Cherry Brown)?

Waarom is het gewicht een negatief punt?
Vind je een Ducky Zero nog te licht?
Goeie vraag, en toen ik het opschreef had ik al het gevoel dat ik het moest uitleggen.

Het gewicht heb ik als negatief punt opgeschreven omdat ik tijdens m'n werk opmerk dat ik vaak mijn toetsenbord verschuif. Door het gewicht en de rubber voetjes is dit echter lastig te doen met dit toetsenbord. Het is puur gewenning. Aan de ene kant zorgt het gewicht ervoor dat het toetsenbord degelijk aanvoelt, maar 'even' verschuiven is lastig :)
Typisch, ik vond dat juist een van de grote pluspunten van de Ducky's, dat die dingen gewoon lekker op hun plek blijven liggen, juist vanwege het flinke gewicht.
Verschuiven doe ik eigenlijk nooit.
Misschien heb ik dat over een tijdje ook wel. Ik kom nu van een goedkope Dell af, en merk nu dat ik die altijd met mijn arm aan de kant schoof als ik even anders ga zitten ofzo. Tijdens het typen is het natuurlijk wel ideaal!
Maakt hij veel lawaai dan? Cherry brown switches horen toch juist stil te zijn? Tenminste als ik hier de twee geluids samples vergelijk van brown en blue.
Als je het vergelijkt met andere mechanische switches is hij inderdaad vrij stil, maar in vergelijking met een rubber dome of siccers valt het erg op. Ik heb, omdat ik op kantoor werk, er o-ringen achter gezet wat het wel een stuk verbeterd. Dit voorkomt in ieder geval dat mijn collega's commentaar gaan leveren.

Hier nog wat meer geluidsamples:
Misschien een beetje een aparte vraag, maar ik ben nu ook precies opzoek naar dit toetsenbord voor mezelf. Maar kan even niet een Nederlandse winkel vinden die deze levert. Waar heb jij ze bestelt? En leveren deze nog steeds?
Ik heb hem besteld bij mechanicalkeyboards.nl, maar die lijkt leveringsproblemen te hebben op het moment. Je kunt ze natuurlijk altijd een mailtje sturen.

Naar het schijnt zijn ze ook te bestellen via twizzo.nl, maar heb geen ervaring met die shop. Ze staan wel ook op bol.com, dus ze lijken betrouwbaar te zijn.
Heel erg bedankt voor de info!
Blij te kunnen helpen, en veel plezier met je toetsenbord mocht je hem gaan bestellen :)
FYI bij bol.com en twizzo is het de DK2108S en niet de "SZ" versie...
Heb hem net binnen gekregen, dus houd hier rekening mee;)
Dat is zuur. In ieder geval bedankt voor het melden :)
Kleine Update: na contact met twizzo melden ze het volgende: Ze gaan de SZ versie binnen "enkele werkdagen" toevoegen aan hun assortiment. Dus het zal binnenkort mogelijk worden om de SZ versie ook bij twizzo en bol.com te bestellen.

[Reactie gewijzigd door Warboy op 7 november 2014 09:33]