Corsair Hydro H100i Review

Cld 1 september 2014, laatste update op 1 september 2014, 625 views

Corsair Hydro H100i

Voor de prijs krijg je een boel koelvermogen, maar is een teleurstelling op alle andere punten.

Pluspunten

• Koelvermogen

Minpunten

• Software
  • Geluid
  • Installatie Software
  • Kabels
  • Alleen compatible met Windows

Geluidsproductie (min) Score: 3
Geluidsproductie (max) Score: 1
Koelvermogen Score: 4
De installatie is een beetje vaag.
De pomp/connectors voelen allemaal een beetje krakkemikkig aan, maar acceptabel voor de prijs.

Maar de echte problemen met deze cooler beginnen pas na de hardware installatie.

Standaard draaien de fans die op de watercooler zijn aangesloten altijd 100%. (en dat is echt een kolere lawaai)
Om dit te verhelpen moet de corsair-link software geinstalleerd worden.

Het probleem is dat de corshair-link software is bagger is.

- Instalatie werkt in eerste instantie eigelijk nooit.
- Gebruikt veel CPU Idle.
- Splash-screen elke keer wanneer de PC word opgestart
- Alleen Window

De instalatie
- Windows 8.1 Compatiblity is beta only. (beta kan je op de forums vinden)
- Als beta niet werkt moet de firmware geupdate worden door de unit mbv een usb-mini kabel met een externe usb port te verbinden.
- Wanneer de unit aangesloten word op de externe USB porten, moeten alle andere USB apparaten worden uit-geplugd

Na een maand.
- Pomp begon een raar geluid te maken kon worden verholpen door de RPM ietjes te verlagen
- Led op de pomp gestopt met werken

Conclusie:
Als toch dit product koopt adviseer ik dat je ook een Fan-Controller, en 2 Fans aanschaft.
Maarja, wanneer je dan tog 50 euro uit-geeft aan extra hardware kan je net zo goed een betere watercooler kopen.

Heb jij ook een Corsair Hydro H100i?

Mag ik vragen hoe je de pomp snelheid hebt verlaagd? Naar mijn weten is dit onmogelijk.

De software is inderdaad echt een stuk stront. Maar ja...
Om die reden zelf ook weg gelaten bij de H80i die ik heb geinstalleerd. Daar heeft de BeQuiet! voeding de touwtjes in handen wbt fan control ^^ Beetje omslachtig maar dat werkt beter dan de software.
Ik heb momenteel 1 casefan van mn Antec 900 aan de H80i hangen en op de laagste RMP hoor je m absoluut niet en hij komt makkelijk door de radiator. Werkt prima.

Die fan werkt trouwens op 5V.
Groot nadeel van de corsair fan's zijn de hoeken, ze lekken veel te veel.
Hoor de laatste tijd wel meer mensen die overstappen / teruggaan naar Noiseblocker fan's.

En dan is er altijd nog Noctua :') Duur, maar awesome.
Bij mijn H100i heb ik de link software na 2 dagen er ook af gegooit.
Heb de stock fans vervangen door 2x SP120 i.c.m een low noise adapter (aardig wat stiller dan de stock fans) en rechtstreeks aangesloten op de fan hub van de NZXT H440, veel beter zo :)
Is de pomp zelf wel stil?