Specificaties 23,8" @ 1920x1080 (AH-IPS, 8ms) - Bekijk alle specificaties

Dell Ultrasharp U2414H (860-BBCW) Zilver, Zwart Review

Phyxion 30 augustus 2014, laatste update op 30 augustus 2014, 3.947 views

Dell Ultrasharp U2414H (860-BBCW) Zilver, Zwart

Deze monitor lijkt heel wat op het eerste gezicht, maar niks is minder waar. Dell moet zich schamen voor deze bedroevende bouwkwaliteit.

Pluspunten

• Mooi ontwerp.
  • Dunne bezels (alhoewel het smaller lijkt op de foto dan het daadwerkelijk is).

Minpunten

• Bedroevende bouwkwaliteit.
  • De touch knoppen reageren zeer slecht.

Al een flink aantal jaren heb ik een dual monitor setup in gebruik. Van één van die monitoren werkte het menu niet altijd meer waardoor het mij wel tijd leek om eens rond te kijken naar een vervangend exemplaar. Na enige monitoren te hebben vergeleken is het oog uiteindelijk op de Dell UltraSharp U2414H gevallen, zeker omdat ik al een Dell UltraSharp U2311H naar alle tevredenheid in gebruik had was de keuze snel gemaakt om weer voor een Dell te gaan.

Twee weken terug heb ik de U2414H binnengekregen, na alles netjes uit te pakken en installeren (hulde voor de eenvoudige voet) was het tijd om het eens uit te proberen. Het viel mij eigenlijk meteen al op dat de bovenste centimeter van het scherm een stuk lichter was dan de rest van het scherm (constant, van links naar rechts). Ik heb het nog even afgewacht in de hoop dat dit zou verdwijnen of dat ik mij er niet aan zou storen. Echter werd het helaas alleen maar erger en heb ik de eerste monitor retour gestuurd en er werd gelukkig een vervangend exemplaar opgestuurd.

Vanochtend heb ik een nieuwe mogen ontvangen met hetzelfde probleem; alhoewel het nu wel iets minder erg was. Bij normaal gebruik viel het nu amper meer op (in vergelijking met de eerste monitor), echter zag ik bij nadere inspectie dat de rechterkant van het scherm licht bol stond en dus niet goed 'aansloot' op mijn andere monitor (er zat gewoon een kier tussen in het midden). Door de monitor wat achter de andere monitor te schuiven viel het echter niet zo erg op en ik was bereid om het te accepteren als er verder geen gebreken meer zouden komen. Was het helaas maar zo eenvoudig met deze monitor. Ik zet de monitor altijd uit met de schakelaar wanneer ik er even niet bij ben. Echter wil de monitor zo nu en dan niet meer aan zonder eerst de stekker er uit te halen, een paar minuten te wachten, en de stekker er weer in te drukken (de eerste monitor had dit probleem niet).

Wat ik verder nog even wil aanhalen dat de touch knoppen echt niet voor een meter werken. Je moet er met een platte duim stevig op drukken en dan is het nog maar hopen dat ze wat reageren. Gelukkig was Dell zich hier blijkbaar ook al van bewust door een optie in het menu te zetten om een piepje te laten horen bij een druk op de knop zodat je in ieder geval nog wat een idee hebt of de monitor reageert op je input.

Tijd om voor wat anders te zoeken, dit type komt het huis niet meer in in ieder geval.

Heb jij ook een Dell Ultrasharp U2414H (860-BBCW) Zilver, Zwart?

Ik lees dat er vaak problemen zijn met de Displaypoort. Hoe had jij de monitor aan je PC aangesloten en gaf dat nog problemen?

En als ik jou was dan zou ik met dat stekkerprobleem en gebogen scherm terug naar de winkel gaan en vragen om nog een vervangende monitor. Het lijkt mij namelijk dat je twee keer achter elkaar pech hebt gehad.
Ik had de monitor aangesloten op HDMI. Ik heb waarschijnlijk ook twee keer pech gehad maar ik blijf niet bezig, na twee keer een defect apparaat te hebben ontvangen heb ik er geen vertrouwen meer in.
Je ervaringen op het gebied van bouwkwaliteit zijn teleurstellend, maar sluiten wel aan bij mijn verwachtingen van een scherm met IPS paneel dat ¤ 200 kost. Er moet ergens wat bezuinigd worden.
Mja, ik verwacht voor 200¤ ook een deugdelijk product. Dit valt gewoon onder slechte kwaliteitscontrole, dat je drie schermen ontvangt die allemaal defect zijn dan deugt er iets gewoon niet.
Onlangs heb ik ook twee van deze schermen aangeschaft. De bouwkwaliteit is prima. In ieder geval veel beter dan van veel concurrenten. De touch knoppen zijn inderdaad niet bijzonder prettig. Na wat gewenning echter wel bruikbaar,
Dat piepje heb ik ingesteld en daarmee zijn de knoppen op het scherm beter te bedienen; ik hoor nu dat het scherm het indrukken van een knop heeft 'ontvangen'. Met piepje lijken knoppen ook beter te reageren.
Die touchknoppen zijn verschrikkelijk. Ik heb 2 van deze schermen gekocht. De eerste is na 2 dagen retour gegaan wegens het gewoon niet werken van de knoppen. Nu na 6 maanden is de 2de ook niet meer werkende. Ik krijg het scherm gewoon niet meer aan. Belachelijk dat er niet gewoon een switch aan de achterkant zit voor nood oid.