Specificaties 21,5" @ 1920x1080 (IPS, 8ms) - Bekijk alle specificaties

Dell P2214H (met voet) Review

BvK P4 28 augustus 2014, laatste update op 28 augustus 2014, 1.493 views

Dell P2214H (met voet)

De monitor bevalt mij erg goed. Voor ongeveer 200,- vind ik de Dell P2414H een bijzonder goede koop omdat je daarvoor een grote Full HD 24" LED monitor met IPS paneel, multi-verstelbare voet en 3 jaar NBD garantie krijgt. Daarnaast heeft de Dell P2414H een mooie en strakke zakelijke uitstraling.

Pluspunten

• IPS paneel / LED / Multi-verstelbare voet / DisplayPort, DVI, VGA en USB aansluitingen / 3 jaar NBD garantie / Zakelijke uitstraling

Minpunten

• Geen HDMI aansluiting. Dit is uiteraard met een verloopkabel of een speciaal plugje eenvoudig op te lossen.
  • USB poorten zijn alleen aan de achterkant van de monitor te benaderen, niet van de zijkant.

IPS paneel

Dell heeft een stap in de juiste richting gezet toen ze besloten hebben om de TN panelen te vervangen met IPS panelen in hun goedkopere "Professional" modellen.

Waar de Dell P2414H nog beschikte over een TN paneel, heeft de Dell P2414H nu een IPS paneel. Zonder teveel in detail te treden geeft de Dell P2414H een mooi en kleurrijk beeld. Het is fijn werken (mede door het IPS paneel) op het 24" scherm met 1920x1080 schermresolutie.

De randen van de monitor zijn best smal waardoor twee monitoren naast elkaar er best strak uitziet.

Aansluitingen

Ik ben tevreden wanneer een DisplayPort aansluiting voorhanden is. De Dell P2414H heeft deze aansluiting gelukkig. Verder heeft de monitor een DVI aansluiting, VGA aansluiting en 3 USB2.0 aansluitingen.

Een HDMI aansluiting mist. Dit is voor mij geen gemis, maar voor sommige mensen wel. Gelukkig is dit makkelijk op te lossen door een DP - HDMI of DVI - HDMI kabel aan te schaffen.

De USB poorten zijn niet van de zijkant te benaderen (zoals ik gewend ben), maar van de achterkant. Dit is onhandiger. Ik gebruik ze zelf in ieder geval niet.

Verstelbare voet

Zoals bij veel zakelijke monitoren is de voet op alle mogelijke manieren te verstellen. De monitor kan omhoog/omlaag, gekanteld en gepivoteerd worden.

Heb jij ook een Dell P2214H (met voet)?