Seagate Business Storage 2-bay (200 series) 6TB Review

Stoute 28 augustus 2014, laatste update op 28 augustus 2014, 387 views

Seagate Business Storage 2-bay (200 series) 6TB

Lijkt me een leuke unit. Maar maakt een heel irritant geluid als deze aanstaat. veder was het installatie gemakt ver te zoeken. Software die mee geleverd is werkt niet op windows 8.1

Pluspunten

• Opslag hoeveelheid
  • Duidelijke GUI
  • Features van de unit

Minpunten

• Koeling heeft een irritant hoog piep/zoem geluid
  • Installatie gemaak.
  • Mee geleverde software

De nas staat nu 10minuten aan en ik wordt letterlijk gek van het geluid zelfs met muziek erbij. Als je deze unit koop zet hem dan niet naast je pc maar in een ruimte waar je niet of nauwelijks komt. Het instel gemakt vindt ik niet bepaald makkelijk voor non iters maar gelukkig voor mij geen probleem. Als je de setup door loopt en je kiest bijvoorbeeld voor https gaat de unit ineens reboten zonder dit te melden waardoor je niet meer bij de unit komt en je wordt ook niet geredirect naar https. vervolgens kan je de setup weer opnieuw doorlopen via https behalven https zijn de rest van de setup instellingen vergeten. na het instellen van een static ip en round robin in een andere subnet kan ik de unit niet meer bereiken via de oud of nieuw ip. na een reset maar de static ip even overgeslagen. nu is de setup eindelijk klaar. na het inloggen was ik aangenaam verraast door de mooie gui. zeker een plus punt. Ook de features van de unit zijn goed nu nog even ze testen

Heb jij ook een Seagate Business Storage 2-bay (200 series) 6TB?

Ik heb zelf de 4TB versie van dit apparaat. Hoor het hele ding niet dus ik ben bang dat je een maandag-morgen exemplaar hebt.

De meegeleverde software is inderdaad gedateerd. Dit is een OEM versie van Acronis.
Ik hoop het niet :) maar goed om te horen dat het misschien niet bij iedere unit zo is. Maar gelukkig is deze unit niet voor mij en komt die in een ruimte te staan waar ze niet vaak zullen zijn.
Een apparaat gebruiken waarvan de koeling niet optimaal is lijkt me nu ook niet echt handig..
Nee klopt maar de unit koelt wel gewoon goed, het geluid ervaar ik als storend.